یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1090068
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
سوگواره خمینی

حوزه/ محفل شب خاطره سوگواران خمینی(ره) با حضور جمعی از دست اندرکاران اعزام کاروان‌های مردمی برای شرکت در مراسم شکوهمند ارتحال امام خمینی (ره) به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، محفل شب خاطره سوگواران خمینی با حضور جمعی از دست اندرکاران اعزام کاروان‌های مردمی برای شرکت در مراسم شکوهمند ارتحال امام خمینی(ره) شب گذشته به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

عبدالله شاهینی رییس حوزه هنری استان بوشهر در این مراسم اظهار داشت: حضرت امام(ره) در پیام خود به مناسبت بزرگداشت یوم الله پانزده خرداد با اشاره به آیه پنج سوره ابراهیم فرمودند، «و ذکرهم بایام الله...» اینها را متذکر کن به ایام خدا، این ایام الهی است که مردم را بیدار می‌کند و چهارده و پانزده خرداد روزهای قدرت نمایی خدا هستند، لذا باید آنها را بزرگ داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ نیز فرمودند، برای شناخت انقلاب و جهت گیری‌های اصلی آن، خود امام شاخص و قطب نماست، لذا ما تلاش کردیم به جای روال مرسوم در بزرگداشت‌ها و شنیدن روایت دیگران، برای شناخت امام(ره) و پانزده خرداد به طور مستقیم به بیانات خود ایشان مراجعه کنیم و بخشی از این برنامه به این منظور طراحی شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، یادآور شد: در بخش دیگر این شب خاطره تلاش شده که فارغ از روایت‌های مرکز گرا، روایتی از نسبت مردم بوشهر با این مقطع تاریخ انقلاب یعنی مراسم ارتحال امام درسال‌های متوالی را بازخوانی کنیم.

شاهینی اظهار کرد: در حال حاضر از مقطع تاریخ روایت هنری کمی داریم، لذا به نظر می‌رسد مخاطب اول این برنامه هنرمندان هستند.

در ادامه عبدالرضا مطاف، عبدالخالق احمدی، حسین صفوی و غلامعلی پولاد گوشه‌ای از خاطرات و اتفاق‌های اعزام مردم در مراسم سوگواره امام خمینی (ره) را روایت کردند.

این محفل شب خاطره با سرود خوانی مصطفی ساعدی، شعرخوانی الناز رشیدی و مجری گری بهنام هنری انجام و از فعالین اعزام مردمی سوگواره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha