پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
جلسه طلاب استان کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام مفید گفت: امروز مسئله جهاد تبیین برای حضور پرشور مردم در انتخابات بسیار مهم است و ما در این حوزه ضعیف هستیم؛ چراکه خدمات بسیاری از سوی مجلس و دولت فعلی صورت گرفته است؛ اما متأسفانه تبیین درستی انجام نشده تا مردم متوجه این خدمات باشند و بدانند که انتخاب درست آنان در کاهش مشکلات اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مفید در جلسه طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم طلاب و فضلا، مسئله تبلیغ و هجرت به منطقه خود است تا مردم بتوانند از ظرفیت آنان استفاده نمایند و بتوان از معضلات فرهنگی و دینی کم کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال دو انتخاب مهم را در پیش داریم، ابراز داشت: این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به بهترین نحو برگزار شود و شورای نگهبان نیز به بررسی صلاحیت افراد خواهد پرداخت و سلامت انتخابات را در نظر خواهد داشت.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی افراد برای کاندیداتوری در انتخابات شرکت می کنند که بعد از دعوت از آنان و درخواست ارائه برنامه، هیچ برنامه ای ندارند؛ پس می طلبد با نگاهی دقیق تر و بازتر به مسئله انتخابات نگاه کرد و افرادی صالح و بابرنامه انتخاب نماییم.

حجت الاسلام مفید افزود: همچنین از دیگر نکاتی که در بحث انتخابات با آن مواجه هستیم، عدم اطلاع دقیق مردم از نهادهایی است که در أمر انتخابات دخیل هستند و تمام گلایه ها را متوجه شورای نگهبان می کنند؛ در حالی که وزارت کشور، دستگاه قضایی، دستگاه انتظامی، دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و ... در أمر انتخابات دخیل بوده و وظایفی را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتخابات، «سلامت»، «مشارکت»، «امنیت» و «رقابت» است و ما برای مشارکت مردم در انتخابات، در راستای این چهار راهبرد فعالیت داشته و برنامه ریزی خواهیم کرد تا انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم.

برای تحقق انتخابات پرشور نیاز به تبیین واقعیت‌ها داریم

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه به نقش جریانات سیاسی اشاره کرد و گفت: جریانات سیاسی، نقش پررنگی در مشارکت انتخابات دارند و می توانند مردم را تشویق به حضور در پای صندوق رأی نمایند.

حجت الاسلام مفید اظهار داشت: همچنین دولت و مجلس شورای اسلامی نیز حتما در پررنگ کردن انتخابات و امیدسازی در مردم نقش بسزایی دارند.

وی مسئله تبیین را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: امروز مسئله جهاد تبیین برای حضور پرشور مردم در انتخابات بسیار مهم است و ما در این حوزه ضعیف هستیم؛ چراکه خدمات بسیاری از سوی مجلس و دولت فعلی صورت گرفته است؛ اما متأسفانه تبیین درستی انجام نشده تا مردم متوجه این خدمات باشند و بدانند که انتخاب درست آنان در کاهش مشکلات اثرگذار خواهد بود.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: قریب به ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، متولدین بعد از انقلاب هستند و قریب به ۱۰ میلیون نفر از آنان، اشخاصی هستند که از اواسط دهه ۴۰ متولد شدند و در دوران انقلاب اسلامی، در سنین کودکی بوده و چیزی از طاغوت به یاد نمی آورند.

حجت الاسلام مفید افزود: دشمن جمهوری اسلامی ایران، این اطلاعات را تحلیل کرده و به سیاه نمایی می پردازد و مخاطب ما را دچار اشتباه می کند و به این دلیل است که جوانان ما دچار شبهات شده اند و برخی به این مسئله باور دارند که ایران بعد از انقلاب افول داشته است؛ در حالی که باور بسیار غلطی است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران علیرغم تمام مشکلات و کاستی ها، خدمات بی بدیلی را به مردم نموده و دستاوردهای بسیاری در کشور داشته ایم؛ اما دشمن با سیاه نمایی خود، شبهاتی را برای نوجوانان و جوانان ما ایجاد نموده است.

برای تحقق انتخابات پرشور نیاز به تبیین واقعیت‌ها داریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha