شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مولانا سید احمد علی عابدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علی عابدی گفت: میلیون ها نفر تحت تاثیر آموزه ها، خدمات و فعالیت‌های امام خمینی قرار گرفتند و تأثیر خدمات ایشان تا امروز نیز قابل مشاهده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد خوجه بمبئی هند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علی عابدی مدیر جامعه امیرالمومنین بمبئی (نجفی هاوس) ضمن اشاره به آموزه های امام خمینی (ره) گفت: میلیون ها نفر تحت تاثیر آموزه ها، خدمات و فعالیت‌های امام خمینی قرار گرفتند و تاثیر خدمات ایشان تا امروز نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: این مقام به آسانی حاصل نشده است بلکه آن عالم وارسته در زندگی خویش ریاضت ها، عبادات و سختی‌ها ی زیادی متحمل شده است. تبعید امام نمونه ای از سختی ها است. کسانی که از مراجع انتقاد می کنند، بدانند برای مرجعیت باید سالها سختی ها را تحمل کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های امام خمینی(ره) مقام علمی ایشان است، زمانی که ایشان در نجف و قم سخنرانی می کرد، علما و دانشمندان زیادی در آن حاضر می شدند، کسانی که سخنرانی ایشان را می نوشتند، امروز خودشان مرجع تقلید هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی ضمن اشاره به زمان اقامت امام خمینی (ره) در نجف گفت: وی با کمال سادگی به حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) می رفت و با چشمانی اشکبار زیارت امین‌الله را می خواند و هرگز در رابطه با اهل بیت علیهم السلام غافل نبود و تمام عمر خود را به عشق اهل بیت علیهم السلام گذراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha