شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غ

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه براساس وصیت شهدا نباید به دشمنان اعتماد کرد، گفت: در میهمانی شهدا، پذیرایی نخست این گونه است که باید به هرآنچه از دهان دشمن بیرون آمد، کافر و هرآنچه از طرف خدا و پیامبر(ص) بیان شده، مومن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته در نخستین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان همراه با کنگره ۱۸۰۰ شهید شهرستان کاشان که با حضور خانواده شهید امنیت آرمان علی وردی و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با روش‌های مختلف به دنبال فریب جوانان کشورمان است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدا شهادت می‌دهد که منافقین دروغ می‌گویند، به فتنه سال گذشته که دشمن در فضای مجازی ذهن مردم را نشانه گرفت اشاره کرد و گفت: اگر به حرف‌هایی که رسانه‌های معاند می‌زنند اعتماد نمی‌کردیم هیچ وقت این اغتشاشات رخ نمی‌داد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه براساس وصیت شهدا نباید به دشمنان اعتماد کرد، یادآور شد: در میهمانی شهدا، پذیرایی نخست این گونه است که باید به هرآنچه از دهان دشمن بیرون آمد، کافر و هرآنچه از طرف خدا و پیامبر(ص) بیان شده، مومن باشیم، دارایی شهدا این بود که هر آنچه شاه می‌گفت را دروغ و آنچه امام خمینی(ره) می‌فرمود را صحیح می‌دانستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های رفع بلا، صدقه دادن است، اظهار کرد: قرآن به ما می‌گوید برای دفع بلاها از نماز و ذکر خدا کمک بگیرید و شکرگذار خداوند متعال باشید، کفران نعمت نکنید و خیلی استغفار کنید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خواندن قرآن، دعای صحیفه سجادیه، توسل به اهل بیت(ع) و تجدید نظر در ایمان از دیگر راه‌های رفع بلا و گرفتاری است.

وی با بیان اینکه شهدا می‌گویند حیا و حجاب مایه آرامش در جامعه است، یادآور شد: اگر بی‌حیایی و بی‌حجابی داشته باشیم، زندگی‌مان متزلزل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمان شهدا اینگونه است که خدا، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و نایب امام(عج)، همه راست می‌گویند اما آنچه دشمن می‌گوید دروغ است.

حجت الاسلام والمسملین ماندگاری تصریح کرد: شهدا به ما می‌گویند در ایمان‌تان تجدید نظر کنید، اخبار صحیح مربوط به خدا و ولی خدا و اخبار دروغ مربوط به شیاطین و فضای مجازی است و خود شیطان در آیه ۲۲ سوره ابراهیم می‌گوید، من دروغ می‌گویم.

وی با بیان اینکه آمریکا از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا کنون ما را فریب داده اما بعضی از مسئولان هنوز متوجه نشده‌اند، اظهار کرد: معنی آیه ۲۲ سوره ابراهیم این است که شیطان در روز قیامت می‌گوید، آنچه خدا گفته صحیح است، حجاب و حیا خوب است اما آنچه من شیطان به شما گفتم دروغ بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گاهی از موارد اخباری که توسط مردم نقل می‌شود مشکوک است، گفت: شهدا فقط به حرف خدا و ولی خدا ایمان دارند و با حرف‌های مردم تجملات زیاد شده و ازدواج عقب افتاده و لذا شهدا امشب به ما می‌گویند هر کاری انجام می‌دهید با حجت خدا و ولی خدا انجام بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه باید کفر به طاغوت را در خود تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: شهدا به ما می‌گویند ایمان فقط به خدا بیاورید و تنها به خدا ایمان داشته باشید و به حرف‌های شیاطین هم به هیچ عنوان توجه نکنیم.

وی با بیان اینکه چشم و هم چشمی، تجملات و مشکلات وارد زندگی ما شده، یادآور شد: شهدا به ما می‌گویند اگر می‌خواهید مشکل در زندگی‌تان به‌وجود نیاید هرکاری می‌خواهید انجام دهید، براساس حجت خدا و تبعیت از اهل بیت(ع) انجام دهید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هرکسی روز قیامت خودش پاسخگوی اعمالش است، تصریح کرد: از خانمی سؤال کردم چرا بی‌حجابی؟، گفت شوهرم گفته و در پاسخ گفتم روز قیامت شوهرت نیست که پاسخگوی اعمالت باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha