دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
اسماعیل روشن تن

حوزه / امام جمعه موقت تبریز گفت: امام راحل توصیه کردند، هر کسی که خواستار پیشرفت و آبادانی انقلاب اسلامی است، همواره باید بر مسئله‌ ایمان و امید تکیه کند و لذا ۱۵ خرداد نقطه‌ عطفی در انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: سفر دوم رئیس جمهور به تبریز را گرامی می‌داریم و همچنین از مردم انقلابی تبریز که روز قبل با اوراق رنگین و زرین در شهر تبریز حماسه خلق کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: نکته‌ مهم دیگر در این سفر دستاوردهای مادی و معنوی آن است که نظام اسلامی و خادمان آن علی‌رغم توطئه‌ها و شایعه پراکنی‌های دشمن، همواره به عنوان خادمان ملت همراه با مردم برای آبادانی کشور و رفاه مردم تلاش ‌می‌کنند.

امام جمعه موقت تبریز یکی از نکات برجسته‌ این هفته را ۱۴ و ۱۵ خرداد عنوان کرد و گفت: امام راحل نه تنها از سرآمدان تاریخ ایران، بلکه از سرآمدان تاریخ جهان بودند، که یاد و نامش هرگز فراموش نمی‌شود.

وی بیان کرد: امام راحل توصیه کردند، هر کسی که خواستار پیشرفت و آبادانی انقلاب اسلامی است، همواره باید بر مسئله‌ ایمان و امید تکیه کند و لذا ۱۵ خرداد نقطه‌ عطفی در انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین روشن تن اظهار کرد: نکته‌ مهم بعد از رحلت امام(ره) این بود که نظام اسلامی در یک سنگر و جهاد با انتخاب خلف صالح و سکانداری نظام اسلامی و سپردن سفینه انقلاب در طوفان‌ها و فتنه‌ها به دست پرتوان مقام معظم رهبری، بار دیگر توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به مناسبت روز دحو الارض که به معنای گسترش زمین از زیر کعبه است، یادآور شد: دحوالارض یکی از روزهای مقدس برای ظهور امام عصر(عج) است و روزه گرفتن در این روز پاداش ۶۰ سال عبادت را دارد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: سیزدهم خرداد یکی از روزهای به یادماندنی است که با طلوع خورشید، دو موشک فرا صوت هایپر سونیک مردم کشورمان را خوشحال کرد و دل دشمنان ایران با رونمایی این دو موشک لرزید.

وی با اشاره به اینکه وضعیت نظامی از وضعیت بازدارندگی به وضعیت تهاجمی تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ کشورهای اسلامی و جبهه‌ مقاومت در مسیر تهاجم بر دل‌های دشمنان قرار گرفته و خانه‌های عنکبوتی که دشمنان برای کشور ما درست کرده بودند، با این رونمایی ویران شد.

امام جمعه‌ موقت تبریز، تشریح کرد: پیام دیگر رونمایی این دو موشک شکل‌گیری فناوری زنجیره‌ای علمی و توسعه‌ صنعت ایران است که امیداریم صنایع دیگر نیز از آن الگو بگیرند.

وی تأکید کرد: مسئله‌ ایران و راهبرد عمومی سازی خلیج فارس که طی آن شاهد خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا و ورود ائتلاف ایران و عربستان و امارات به آن بودیم که بر اثر این اتفاق همه‌ جهان مشاهده کردند که وعده‌های پوچ و بیهوده‌ آمریکا نشان‌دهنده، ناتوانی و سرخوردگی از تبیین امنیت خلیج فارس بود و جمهوری اسلامی در بحث راهبرد عمومی سازی خلیج فارس موفق شده و بعد این نیز موفق می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha