دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام جمعه سعدآباد

حوزه/ امام جمعه سعدآباد گفت: نماز جمعه کلاس معرفت، اخلاق، ادب و انسان سازی است و آنسان را آرامش می‌بخشد و باید قدر آن را بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی امام جمعه سعدآباد امروز در خطبههای نماز جمعه با اشاره به روز دحوالارض، اظهار داشت: دَحْوُ الْأرْض به معنای گستراندن زمین، روز بیرون آمدن زمین از زیر آب است، برخی آن را به گسترش دادن خشکی‌های زمین و بعضی به حرکت زمین معنا کرده‌اند، بنابر منابع روایی، گسترده شدن زمین در روز ۲۵ ذی‌القعده بوده‌ است.

وی افزود: همچنین براساس منابع حدیثی و تاریخی، نخستین جایی از زمین که از آب سر برآورد، مکه یا کعبه بود، روز دحوالارض روز گسترش زمین، روز بسیار مبارکی است و آداب و اعمال ویژه‌ای دارد، از جمله روزه داشتن که ثواب ۷۰ سال عبادت را دارد، احیا و شب زنده داری شب دحوالارض که برابر با یک سال عبادت است.

امام جمعه سعدآباد، فرا رسیدن ۲۰ خرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در شهر سعدآباد در سال ۱۳۸۴ را گرامیداشت و گفت: نماز جمعه نعمت معنوی بزرگ و بی بدیلی است که خداوند با زیباترین سخن به سوی آن فرا خوانده است.

حجت الاسلام کشاورز بارگاهی یادآور شد: نماز جمعه کلاس معرفت، اخلاق، ادب و انسان سازی است و انسان را آرامش می‌بخشد ولذا باید قدر آن را دانست.

وی اظهار کرد: با تأملی در آیات قرآن می‌یابیم که خداوند چقدر نسبت به انسان‌های با ایمان و کسانی که طریق او را برگزینند مهربان است و پاداش آنان را بهشت قرار داده و نسبت به آنان اندازه فرو رفتگی داخل هسته خرما به کسی ظلم و ستم روا نمی‌دارد و گناهان را می‌بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha