چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
سید مهدی حسینی

حوزه/ رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور، در نشست توجیهی و مجازی نهمین دوره مسابقه گروهی رشد در یزد، نکات مهم در کیفیت بخشی به مقاله را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، سید مهدی حسینی رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور، پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی و مجازی با موضوع نهمین دوره مسابقه گروهی رشد با اشاره به اینکه نوشتن مقاله، مجالی است تا ایده و طرح ما را به سمع خواننده برساند، اظهار داشت: مقاله باید حداقل ساختار یک نوشته علمی را دارا و حداکثر حجم یک مقاله ۷۵۰۰ کلمه باشد.

وی در مورد عنوان مقاله گفت: عنوان مقاله مانند پیشانی مقاله باید فنی و حساب شده و در شأن یک مقاله علمی باشد، عنوان اعم یا اخص محتوای مقاله نباشد و شمولیت کامل مقاله را دارا باشد.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی، افزود: چکیده مقاله ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلمه و عصاره کار شماست، هر چه در مقاله، چکیده خواناتر و رساتر باشد، خواننده مشتاق‌تر می‌شود تا کار شما را مطالعه کند.

حسینی با تأکید بر اهمیت کلیدواژه در مقاله، اظهار کرد: هر کلید واژه‌ای در مقاله مثل هشتگ می‌ماند که مقاله شما را انتشار می‌دهد و با این شاخصه‌ها، مقاله شما را متمایز از مقالات دیگر نشان می‌دهد، پس علامت‌هایی است که مجموع مقاله شما حول و حوش آن‌ها می‌چرخد و ۳ الی ۵ کلمه است.

وی با اشاره به اینکه مقدمه در مقاله دریچه‌ای به سوی خواننده است، اظهار کرد: مقدمه و چکیده نشان دهنده سطح علمی نویسنده است، مقدمه نباید نه عام و طولانی و نه مختصر و خاص باشد.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی، در مورد نتیجه یک مقاله نیز خاطرنشان کرد: در مقاله تعداد کلمات نتیجه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه است، ولی نباید خلاصه باشد و نتیجه برون داد فرضیه ذهنی نویسنده است.

حسینی، به شیوه استناد دهی در مقاله اشاره کرد و افزود: دو نوع استناد دهی در مقاله وجود دارد، یکی ارجاع مطالب مقاله به منبع برای حفظ امانتداری و دیگری استناد در منابع و مأخذ است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha