یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شریک الامام

حوزه/ خانم منصوری شریکة الامام دغدغه‌مندی است که خود فرهنگی و مادر پنج فرزند است و این شرایط نه تنها عاملی برای عدم فعالیت او نشده، بلکه همت او را بیش از پیش کرده تا بتواند خدمات ویژه‌ای به بانوان محله ارائه دهد، یکی از طرح‌های این بانو دعوت از کارشناس مطرح کشوری است که این برنامه علاوه بر محله از سراسر شهر قم نیز مخاطب دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم مریم السادات منصوری همسر حجت‌الاسلام سید خسرو موسوی امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام واقع در محله مسکن مهر شهرک پردیسان شهر قم است که از سال ۹۴ تاکنون در این محله سکونت دارند.

این بانوی شریکة الامام که دغدغه‌های زیادی دارد و خود فرهنگی است و مادر پنج فرزند، هیچ‌یک از آن‌ها را مانعی برای فعالیت ندانسته و در کنار همسرش با تمام توان خود به اهالی و بانوان محله خدمت می‌کند.

این بانو کار خود را با برعهده‌ گرفتن امور بانوان مسجد شروع کرد و در این راستا توانست اقدامات خوبی را نیز به انجام رساند، که می‌توان به تأسیس مهد در مسجد اشاره کرد؛ از این طریق هم توانست کودکان را دور هم گرد آورد و هم بانوان علاقه‌مند و جویای کار را در این مهد به اشتغال رساند.

در ابتدای ایام شیوع و همه گیری ویروس کرونا، دستگیری از افراد نیازمند و بیماران بسیار کاهش یافته بود که حجت‌الاسلام موسوی در بین مردم و در جریان مشکلات‌شان قرار گرفت و توانست بخش بسیاری از آنها را رفع نماید.

خانم منصوری با تمام همت خود از همسرش در کمک به کرونایی ها دفاع کرد به طوری‌که شروع این بیماری مصادف بود با تولد نوزاد این بانو؛ او نه تنها این اقدام را تهدیدی برای خود و نوزادش ندانست، بلکه همسر خود را بیشتر تشویق کرد تا از این کار نیز سربلند بیرون آید که همین امر موجب پیوند بیشتر مردم با مسجد شد.

اقدامات این زوج پرتلاش در ایام کرونا به گونه‌های مختلف بود؛ رسیدگی به امور خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را بر اثر بیماری از دست داده بودند و نیاز به حمایت روحی و پشتیبانی داشتند، از جمله این کارها بود، بعضا هم مشغول پخت غذا و توزیع آن بین بیماران و خانواده‌های کرونایی می‌شدند و یا ضدعفونی منازل و محله‌ها و دوخت ماسک را برعهده داشتند.

حضور در مرکز خیریه مسجد امام حسین علیه السلام و فعالیت در کنار همسر نیز یکی دیگر از اقدامات این بانو است، رسیدگی به امور بیماران نیازمند و تأمین داروی آن‌ها و توزیع حدود دویست تا پانصد بسته معیشتی به صورت چند ماه یک‌بار و ایجاد گروه جهادی از برنامه‌هایی است که این مرکز خیریه به انجام رسانیده است.

علاوه بر این، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید بسته‌های لوازم تحریر نیز آماده و به صورت رایگان و ارزان‌تر در اختیار دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت قرار می دهند که تعداد آن بیش از صد بسته بوده است.

این شریکة الامام در زمینه عفاف و حجاب هم با کمک و همکاری سپاه کلاس‌های متفاوت مهارتی برگزار کرده تا علاوه بر مهارت افزایی در بین کودکان و نوجوانان بتواند آن‌ها را نیز به امر عفاف و حجاب تشویق کند.

دیگر برنامه خانم منصوری، برگزاری جشن روزه اولی برای دختران تازه مکلف شده بود که به گفته او تمامی دختران نه ساله را با هر پوششی به همراه خانواده در این جشن دعوت کرده تا پیوند بین مسجد و آن‌ها ایجاد و تقویت شود.

خانم منصوری دغدغه اشتغال بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست را نیز دارد و توانسته با برپایی بازارچه مقاومتی به صورت مقطعی به نام بازارچه حضرت خدیجه سلام الله علیها، برای بانوان محله درآمدزایی داشته باشد؛ این اقدام با استقبال اهالی روبه‌رو می‌شود. علاوه بر این با معرفی بانوان به کارگاه‌ها و کارخانه ها نیز توانسته است این بانوان را به اشتغال برساند.

هیئت بانوان بیت الزهرا سلام الله علیها جمعی است که این بانو در این مسجد و محله راه اندازی کرده است و علاوه بر برنامه های هفتگی در آن اتفاقات خوب دیگری نیز رقم می‌خورد، برنامه‌هایی که علاوه بر محله از جای جای شهر قم نیز مخاطبین خود را دارد. دعوت از کارشناس مطرح کشوری و بیان مباحث همسرداری با رویکرد خانواده‌های شهدا از برنامه ویژه‌ای است که در آن از خانواده‌های شهدا نیز دعوت می‌شود که حضور فعال داشته باشند.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و فراغت دانش آموزان جلسه‌ای تحت عنوان محله همدل به سوی ظهور در محله برگزار شد و در آن از بانوان دغدغه مند برای همکاری دعوت شد تا با کمک هم بتوانند اقدامات خوبی را رقم بزنند.

کانون سفینة النجاة مسجد نیز مکانی برای برگزاری کلاس‌های متنوع است که خانم منصوری با برپایی کلاس‌هایی از قبیل زبان، رباتیک، کامپیوتر، چرتکه و... توانسته حدود ۲۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان را دور هم جمع کند، علاوه بر این کلاس‌های ورزشی زیادی هم در این محله برگزار می‌شود که مخاطبین زیادی را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha