دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ویبنار در مورد حضرت امام خمینی

حوزه/ وبینار علمی با عنوان «نقش امام خمینی(ره) در بیداری امت اسلامی» با حضور شخصیات برجسته حوزوی و دانشگاهی هندی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت نمایندگی جامعة المصطفی (ص) العالمیه در هند وبینار علمی با عنوان «نقش امام خمینی(ره) در بیداری امت اسلامی» با حضور شخصیات برجسته حوزوی و دانشگاهی هندی برگزار شد.

این وبینار با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری محترم فرمان حیدر آغاز شد. سپس حجت الاسلام والمسلمین سید فیاض حسین رضوی به نمایندگی از حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری مسؤول نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در هند، از علما و فرهیختگان شرکت کننده تشکر و قدردانی کرد و خیرمقدم گفت.

وی ضمن تشریح آیه ۱۳ سوره رعد اظهار داشت: اگر ملتی خواهان تحول در جامعه باشد، نخست باید این تحول را از خودش شروع کند، امام خمینی (ره) بیشترین توکل را به خدای متعال داشت و این خدای متعال بود که ایشان را در پیروزی انقلاب اسلامی کمک نمود. امام خمینی(ره) کمکهای الهی را خود حس می کرد و با توکل به ذات اقدس الهی انقلاب را به پیروزی رساند.

پروفسور اختر الواسع استاد سرشناس و شخصیت برجسته دانشگاهی، نیز در این وبینار بیان داشت: انقلاب امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی است، و دستاوردهای امام خمینی(ره) در گرو اطاعت از خداوند متعال و احترام به بشریت بود، امام خمینی(ره) در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شد و موفقیت امام خمینی(ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نتیجه اعتماد به نفس و خدا باوری وی بود.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: انقلاب امام خمینی(ره) در حمایت از مردم ضعیف و مستضعفان و بی پناهان سراسر جهان، بود.

سپس دکتر شوکت علی میرزا حیدرآبادی پژوهشگر برجسته هندی گفت: مردم ایران با داشتن رهبری چون امام خمینی(ره) ملتی پر افتخار و ستودنی هستند.

وی تصریح کرد: رنگ و روح اسلامی که امروز در بین مسلمانان جهان جوانان و نوجوانان نمایان است، از آثار و برکات انقلاب اسلامی است که توسط امام خمینی(ره) به وقوع پیوست.

دکتر شوکت علی میرزا در ادامه گفت: امروز در دنیا ۵۷ کشور اسلامی است که خود را کشورهای اسلامی می دانند، اما هیچکس جرأت آن را ندارد که بگوید (لا شرقیه و لاغربیه، بل اسلامیه اسلامیه) اما امام خمینی(ره) این شعار را ۴۵ سال پیش مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید تقی آقا عابدی از علمای برجسته شیعیان هند هم ضمن تبیین شخصیت امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی(ره) دارای شخصیت چند بعدی بود در عین حال فقیه بزرگ و فیلسوف و شاعر و نویسنده و بالاتر از همه عارف بود.

وی در ادامه گفت: در مورد عرفان امام خمینی(ره) خیلی کم گفته شده و وظیفه داریم که این بعد شخصیتی امام خمینی(ره) را نیز به مردم بشناسانیم. ایشان در سن ۲۸ سالگی کتاب «پرواز در ملکوت» را که شرح دعای سحر است نوشت. علاوه بر آن کتابهای زیادی را امام(ره) در مورد عرفان به تحریر درآورده است.

در ادامه محسن علی پوری شاعر اهل بیت علیهم السلام، اشعار زیبائی را در مدح حضرت امام خمینی(ره) سرود.

مجری این وبینار حجت‌الاسلام سید سرورعباس نقوی، به نمایندگی از جامعة المصطفی (ص) در هند از تمامی شخصیت ها و شرکت کنندگانی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha