یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از آغاز کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مؤسسات و مراکز قرآنی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت آموزش قرآن و مسائل اعتقادی به جوانان و نوجوانان، اظهار داشت: تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان بهترین فرصت برای حضور آنان در کلاس‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات و مراکز قرآنی در طول سال برنامه‌های آموزشی دارند، تصریح کرد: این مراکز در تابستان و برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه این مراکز و مؤسسات از اداره تبلیغات اسلامی دارای مجوز رسمی فعالیت هستند، ادامه داد: اطلاع رسانی برنامه‌های کلاسی مراکز برگزیده قرآنی به طرق مختلف از جمله اطلاع رسانی مجازی در کانال‌ها و گروه‌های مجازی همان شهرستان، ارسال به سایر نهادها و ارگان‌های متقاضی و همچنین اطلاع رسانی محله محور از طریق نصب بنر و پوستر صورت می‌گیرد که علاقمندان جهت استفاده از این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: حدودا ۷۵۰ کلاس در مقاطع مختلف سنی و با عناوین مختلف در تابستان تشکیل خواهد شد که از مهمترین این کلاس‌ها می‌توان به کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی، آموزش تجوید، آموزش مفاهیم و آموزش حفظ در همه مقاطع سنی، کلاس‌های آموزش صوت و لحن، آموزش احکام، تدبر در قرآن کریم، کلاس‌های تفسیر قرآن کریم و همچنین دوره‌های تخصصی و تربیت کادر متخصص و همچنین برگزاری برنامه‌های اردویی و نشست‌های بصیرتی در حاشیه کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی این مراکز و مؤسسات اشاره کرد.

حجت الاسلام حسنی تأکید کرد: در استان زنجان ۴۰ مؤسسه و بیش از ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی فعالیت دارند و این مراکز در تابستان سال‌های گذشته و در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان را تحت پوشش برنامه‌ها و کلاس‌های تابستانی قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha