یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر / دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از تصمیمات اشتباه در عرصه کلان ممکن است آینده زیست بوم را دچار مشکل کند، گفت: مجموعه محیط زیست می‌تواند از ظرفیت سمن‌های فعالی که در حوزه محیط زیست فعال هستند به عنوان بازو و یاور کمک گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل محیط زیست استان همدان، با بیان اینکه بالاترین درک و حس در عالم مختص انسان است، اظهار داشت: اما باید باور کنیم طبیعت نیز دارای مراتبی از درک است و لذا به‌خاطر همین بر گردن جامعه بشری حق دارند و نمی‌توانیم آن را تخریب و در آن دخل و تصرف کنیم.

وی افزود: از لحاظ قانونی و شرعی تخریب محیط زیست، مسئولیت مدنی ایجاد می‌کند و تخریب آن برای انسان می‌تواند جریمه داشته باشد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اسلام توجه ویژه‌ای به مسأله طبیعت دارد، گفت: روایات بسیار و زیبایی در عرصه اهمیت دادن به طبیعت داریم، تا جایی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در جنگ‌های خود اگر مجبور به تخریب محیط زیست بودند، اصحاب را از آن منع می‌کردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم به این آموزه‌ای که هم دینی و هم انسانی است توجه کنیم و در حفظ محیط زیست و نگه‌داری آن برای آیندگان تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خاطرنشان کرد: برای ترویج مواردی که در عرصه محافظت از محیط زیست مطرح می‌شود، اول این فرهنگ سازی باید از خود مسئولان شروع شود و نسبت به آن توجه داشته باشند تا پس از آن در جامعه نیز گسترش پیدا کند و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

وی با بیان اینکه برخی از تصمیمات اشتباه در عرصه کلان ممکن است آینده زیست بوم را دچار مشکل کند، اظهار کرد: مجموعه محیط زیست می‌تواند از ظرفیت سمن‌های فعالی که در حوزه محیط زیست فعال هستند به عنوان بازو و یاور کمک گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: جمعی از دغدغه‌مندان نیز در ستاد امر به معروف اقدام به راه‌اندازی تشکل مطالبه گری نسبت به محیط زیست گرفته‌اند و اقدامات خوبی انجام دادند که می‌توان از این ظرفیت نیز به نحو احسن در عرصه محافظت از محیط زیست استفاده کرد.

در پایان این نشست از خانواده تعدادی از شهدای محیط زیست استان توسط نماینده ولی فقیه در استان همدان تقدیر شد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha