دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  نشست رؤسای دانشگاه های قم

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: اساس نظام سیاسی دینی با نگاه شیعی این است که باید قدرت در اختیار عدالت باشد که بسیار با ارزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی امروز در نشست نمایندگانی از دانشگاه‌های قم که در سالن جلسات دبیرخانه خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: در نظر داریم ارتباط مرکز تحقیقات با دانشگاه‌ها در موضوعات حکمرانی اسلامی، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ... تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان رهبری، می‌تواند پشتوانه مراکز متعددی باشد، مطرح کرد: امروز طرح نو و جدیدی را برای نظام اسلامی پیاده کرده‌ایم که باید این طرح را برای دنیا تبیین کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر این طرح معرفی شود در دنیا با استقبال مواجه خواهد شد، عنوان کرد: این نظام بر مبنای عقلانیت است و برای جوامع غیر متدین نیز قابل پیاده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این نظام ترکیب قدرت و مشروعیت است، خاطرنشان کرد: اساس نظام سیاسی دینی با نگاه شیعی این است که باید قدرت در اختیار عدالت باشد که بسیار با ارزش است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این موضوع در دنیا قابل فهم و ارزشمند است، تصریح کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم این نگاه را در جوامع بشری و دانشگاهی دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانون این نظام سیاسی در توامع دنیا قابل اجرا است، یادآور شد: متأسفانه تنها نتوانسته‌ایم چنین نظامی را در دنیا معرفی کنیم، بلکه در بسیاری از دانشگاه‌های داخل کشور نیز به این موضوع توجه نشده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه می‌توانیم این حرکت را از قم آغاز کنیم، ابراز کرد: در این راستا باید طرحی را تدوین کنیم که طی آن تدوین نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران از دوران مدرسه تا دانشگاه برای نسل جوان و نوجوان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام بیانات بسیاری از اهل بیت دچار تحریف شده‌اند، بیان کرد: در جامعه اسلامی امروز نیز شاهد تحریف‌های بسیاری هستیم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر حملات بسیاری به ارکان نظام شده است، اظهار داشت: قطعا در مدت زمان باقی‌مانده تا انتخابات این حملات بسیار بیش‌تر خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: باید با تبیین موضوعات مختلف و دیدگاه انقلاب اسلامی به دنبال مقابله با این حملات باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha