چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه زمینه‌های دوستی بین ایران و چین بسیار زیاد است، گفت: در وزارت امور خارجه از دیرباز آن گونه که باید نگرش‌های قرآنی دیده نشده و لازم است در تعاملات خودمان با دنیا، منشورهای قرآنی و الهی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در دیدار با علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: چین در میان کشورهای مختلف دنیا ویژگی‌هایی از نظر تعامل با ما دارد و باید به حدیث رسول اکرم(ص) توجه داشته باشیم که فرمودند، دانش را بجویید اگرچه در چین باشد.

وی با تأکید بر اینکه زمینه‌های دوستی بین ایران و چین بسیار زیاد است، تصریح کرد: در وزارت امور خارجه از دیرباز آن گونه که باید نگرش‌های قرآنی دیده نشده و لازم است در تعاملات خودمان با دنیا، منشورهای قرآنی و الهی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند فرموده هیچگاه برای کافران زمینه‌ای برای تسلط بر شما فراهم نشده، حال اگر در جایی این سیطره ایجاد شود به رفتارها و تعاملات مسئولان بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی استان قزوین، بیان کرد: استان قزوین از نظر تجاری، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی فرصت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند زمینه تعاملات اقتصادی این استان با چین و سایر کشورهای دنیا را فراهم آورد.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی اتفاقات و کارهای غیر کارشناسی بعضاً صورت گرفته و باعث شده تا برخی تعاملات و تجارت محصولات کشاورزی ایران با مشکل مواجه شود، بنابراین لازم است در تعاملات تجاری، کشاورزی و اقتصادی استانداردها را رعایت کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: زمانی اعتبار محصولات مسلمانان به گونه‌ای بود که کشورهای دیگر برای فروش محصولاتشان از نشان محصولات مسلمانان استفاده می‌کردند، اما امروز این شرایط تغییر کرده و باید تلاش کنیم با توجه بیشتر به نشان محصولات حلال، به آن اعتبار گذشته دست یابیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: دانشگاه امام خمینی(ره) فرصت بسیار ارزشمندی برای تقویت روابط میان دو ملت ایران و چین محسوب می‌شود که باید از این فرصت استفاده حداکثری کنیم.

در ابتدای این دیدار نیز علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین با بیان اینکه روابط ایران و چین از جمله مواردی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، اظهار کرد: چین ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تعاملات اقتصادی دارد و هیچ‌گونه سوءسابقه سیاسی نیز با ما ندارد و رابطه ما با این کشور از پیشینه خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: امروز کشور چین در بسیاری از صنایع و علوم پیشتاز است و یا از کشورهای نخست دنیا به شمار می‌آید که می‌توانیم با این کشور تعاملات خوبی را برای انتقال دانش به کشورمان داشته باشیم.

گفتنی است یکی از برنامه‌های سفر بروجردی به قزوین، پیگیری راه‌اندازی دفتر انجام دوستی ایران و چین در استان قزوین است که مورد استقبال امام جمعه قزوین قرار گرفت.

وزارت امور خارجه در تعاملات با دنیا، منشورهای قرآنی و الهی را بیشتر مورد توجه قرار دهد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha