دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1092449
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷
اردوی یک روزه برم حوزه؟

حوزه/ اردوی شناختیِ یک روزه "برم حوزه؟" توسط مدرسه علمیه بناب، ویژه نوجوانان و جوانانی متقاضی آشنایی با فضای حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام مطهری معاون آموزش حوزه علمیه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، اظهار داشت: در ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مدرسه علمیه حضرت ولی عصر( عج) بناب در صدد برگزاری دوره‌ای یک روزه، به منظور آشنایی نوجوانان و جوانان با فضا و ویژگی‌های تحصیل در حوزه‌های علمیه برآمده است.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب با اشاره به ضرورت اجرای این طرح، گفت: ضرورت این طرح را از چند جهت می‌توان بیان کرد که اولین جهت آن است که امروزه با جوانان و نوجوانانی مواجه هستیم که هر چند متمایل به ورود به حوزه هستند، ولی به جهت ابهاماتی که در موارد مختلف نسبت به حوزه در ذهن دارند، مانند مواد درسی، شکل درس خواندن و آینده طلبگی نمی‌توانند تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: این طرح قصد آن دارد که تا این ابهامات را حل کرده و به سوالات ذهنی متقاضیان ورود به حوزه پاسخ دهد.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب خاطرنشان کرد: برخی به خاطر شرایط زمان، موانعی برای تصمیم گیری خود برای انتخاب این راه دارند که این طرح در صدد رفع این موانع نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: در مورد قالب طرح نیز لازم است گفته شود هر چند امکان برگزاری مجازی این دوره وجود داشت و زحمت برگزاری نیز بسیار کمتر بود، ولی بدون شک حضور جوان و نوجوان در فضای حوزه و نیز گفت‌وگوی حضوری بین اساتید و طلاب با متقاضیان ورود به حوزه در رسیدن به هدفی که ذکر شد، تأثیر بسیار ملموس‌تری دارد.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به شکل اجرایی این طرح، اظهار کرد: این اردو، همان طور که از اسمش مشخص است، «اردوی شناختی» است و در صدد ایجاد شناخت بیشتر برای مخاطب بوده و به همین غرض، بر قالبی که بتوان این هدف را تأمین کند برنامه ریزی شده است.

وی یادآور شد: در این اردو، ابتدا براساس سنّ و تحصیلات شرکت کنندگان، به دو گروه تقسیم می‌شوند و هر گروه دو جلسه سخنرانی به همراه پرسش و پاسخ و دو جلسه حلقه‌های گفت‌وگو خواهد داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب، ادامه داد: سخنرانان از اساتیدی هستند که علاوه بر سوابق تحصیلی ممتاز، تجربه فضای حوزوی و دانشگاهی را دارند و می‌توانند جوان و نوجوان را در این انتخاب یاری کنند، این اساتید، پس از ارائه مبحث خود، جهت حل گره‌های ذهنی مخاطبان پاسخگوی سوالات مخاطبین نیز خواهند بود.

وی افزود: همچنین حلقه‌ها، گفت‌وگو محور است و از اساتید حوزه و نیز از طلاب جوان و با استعداد در آن استفاده می‌شود و سعی در طرح سوالات اساسی و بیان موانعی است که پیش روی تصمیم گیرندگان وجود دارد، در حلقه‌ها این سوالات و موانع به تفصیل طرح شده و به شکل گفت‌وگویی پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به شرایط ثبت نامه در این اردو، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این اردو می‌توانند با شماره تلفن 09935608431 تماس بگیرند و یا از طریق لینکی که در پوستر اردو ثبت شده ثبت نام کنند.

انتهای پیام

برگزاری اردوی شناختیِ یک روزه «برم حوزه؟»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha