جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه طلاب فعال در طرح امین، دغدغه تربیت نسل آینده را دارند، گفت: این حضور در مدارس یعنی طلاب دغدغه تربیتی و نسل آینده را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در مراسم تکریم از مبلغین طرح امین شهرستان همدان، با بیان اینکه اگر طلبه‌ای خدای نکرده امدادهای غیبی را در زندگی خودش احساس نکند، هنوز به مرز سربازی حضرت حجت(عج) نرسیده است، اظهار داشت: طلبه‌ای، طلبه و برجسته می‌شود که به معنای واقعی کلمه سرباز واقعی حضرت(عج) باشد.

وی افزود: چه در دانشگاه و چه در حوزه، افراد آموزش‌هایی می‌بینند و مدرک دریافت می‌کنند، اما اگر همین فرد فراموشی بگیرد این مطالب همه از یادش خواهد رفت و این دکتر و مهندس‌ها و آیت‌الله‌ها بی‌معنا می‌شود، بنابراین آنچه مهم و ماندگار است و باعث قوام فرد می‌شود، توجه به مسائل معنوی است.

امام جمعه همدان، با تقدیر از مبلغین طرح امین، یادآور شد: کمتر مجموعه‌ای را می‌توان نام برد که با وجود تمامی مشکلات و سختی‌های مسیر، اما در حال تلاش و ایستادگی هستند.

وی با تأکید بر اینکه ثواب این زحمات شما برای تربیت نسل آینده بسیار با ارزش و والاست، اظهار کرد: البته در کنار توجه به مسائل معنوی و تلاش‌های شما، بنده و مسئولان حوزوی نیز وظایفی بر عهده داریم تا دغدغه‌های شما را کاهش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: گاهی از موارد یک طلبه پر انگیزه به تنهایی یک امت واحده است و مشکلات و نبود امکانات مانعی برای رسیدن به اهداف این طلبه نیست و لذا شاهدیم که یک طلاب می‌تواند یک مدرسه را به تنهایی متحول کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای همکاری‌ها و تلاش مجموعه حوزه و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات مبلغین، خاطرنشان کرد: بنای آموزش و پرورش در دو سال اخیر بر همکاری و رفع موانع بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه طلاب فعال در طرح امین، دغدغه تربیت نسل آینده را دارند، گفت: این حضور در مدارس یعنی طلاب دغدغه تربیتی و نسل آینده را دارند.

وی از طلاب خواست تا مشکلات و کمبودها را به شورای همکاری‌ها اطلاع دهند و یادآور شد: اگر طرحی به نظر شما رسید که می‌تواند موفق شود ما پذیرای نکات شما هستیم.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: به‌صورت ویژه از حوزه علمیه خواهران و طلاب خواهر و تلاش آنها در عرصه مدارس امین تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha