دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محفوظ مشہدی

حوزه/ پیر محفوظ مشهدی گفت: اتحاد عربستان سعودی، روسیه، چین و ایران برای منطقه مفید است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» پیر سید محفوظ مشهدی رئیس جمعیت علمای پاکستان شاخه سواد اعظم و محمد اقبال شاه دبیرکل این نهاد خواستار حل مشکلات انرژی پیش روی کشور پاکستان با تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان شدند و گفتند: همه کشورهای اسلامی باید با همکاری متقابل فعالیت کنند تا مشکلات یکدیگر را حل کنند و از منابع یکدیگر استفاده کنند.

پیر محفوظ مشهدی اظهار داشت: در سال ۲۰۱۳، رؤسای جمهور دو کشور اسلامی آصف علی زرداری و محمود احمدی نژاد پروژه خط لوله گاز را در مرز مشترک افتتاح کردند. اما دولت های بعدی پروژه خط لوله گاز را به دلیل ترس از آمریکا جلو نبردند و تاکنون موانعی در این مسیر ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر روابط متقابل تصریح کرد: روابط دیپلماتیک میان دو کشور همسایه برادر اسلامی نیز کند شده است. پروژه خط لوله گاز به نفع منافع ملی و کشور ما خواهد بود که باید آن را فورا آغاز کرد.

وی تاکید کرد: ایران کشور اسلامی برادر ما است. ما باید اعتمادمان را بر ایران بیشتر کنیم و روابط متقابل را مانند سدی محکم و استوار کنیم.

وی در پایان گفت: اتحاد عربستان سعودی، روسیه، چین و ایران منجر به صلح در منطقه خواهد شد. پاکستان نیز آمریکا را ترک کرده به این ائتلاف بپیوندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha