دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جلفا و هادی‌شهر با حضور مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی برگزار شد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جلفا و هادی‌شهر به همراه آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» با حضور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، مسئولان شهرستان و تعدادی از مدیران مسئول کانون‌های مجری اوقات فراغت برگزار شد.

مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، آذربایجان شرقی(فهما) در این جلسه حضور در شهرستان‌ها و بازدید میدانی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فرصتی برای دیدار چهره‌به‌چهره با فعالان مسجدی هر منطقه دانست و اظهار داشت: آشنایی با نقاط ضعف و قوت، رصد موانع و مشکلات، اتخاذ تدابیر لازم برای حل موانع و معضلات موجود و تسهیل‌گری در جهت پیشبرد اهداف از مهم‌ترین اهداف سفرهای شهرستانی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۲۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد کانون‌ها در مساجد روستایی فعالیت دارند که یکی از سیاست‌های کاری ستاد استان در سال جدید، توسعه کانون‌های فرهنگی هنری با اولویت مناطق روستایی و کم برخوردار است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، یادآور شد: آماده راه اندازی شبکه دختران دهه نودی و هشتادی فعال در مساجد منطقه هستیم و در این راستا مقدمات کار فراهم شده است.

شفیعی با بیان این‌که تمام برنامه‌های خلاقانه و ابتکاری کانون‌های فرهنگی هنری استان مورد حمایت قرار می‌گیرد، افزود: هر فعالیتی که بتواند مخاطب جدید و جوان به مساجد جذب کند، مورد حمایت ویژه قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه آیین نامه اوقات فراغت، شانزدهمین جشنواره قرانی مدهامتان، دوره‌های آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد، تربیت مربی سرود و همچنین شیوع‌نامه تاسیس، راه‌اندازی و ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سوی کارشناسان مسئول ستاد فهما استان تشریح شد.

گفتنی است بازدید از مصلا و همچنین کتابخانه و قرائتخانه مسجد جامع هادی‌شهر از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی و هیأت همراه به منطقه آزاد ارس بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha