سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ازدواج آسان

حوزه/کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی گفت: از جمله مهم ترین الزامات در راستای ازدواج آسان و به موقع، اصلاح نگرش ها و بینش ها در جامعه است.

مهتا صانعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به لزوم اصلاح سیاست گذاری ها در راستای افزایش جمعیت کشور و نیز ترغیب نسل جوان به امر مقدس ازدواج ابراز داشت: تشدید مشکلات اقتصادی از یک سو و سیاست‌های ضعیف جمعیتی دولتهای گذشته در رابطه با تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و نیز تغییر در نگرش‌ها و باورهای نسل جوان موجب شده تا بخشی از جوانان کشور همچون نسل های قبل تر، تمایل چندانی به ازدواج نداشته باشند که این مساله باید از سوی کارشناسان و صاحب نظران مورد تحلیل و بررسی دقیق و همه جانبه قرار گیرد.

وی افزود: برخی از جوانانی که ازدواج هم می کنند این تصور نادرست را دارند که فرزندآوری مانعی در مسیر تحقق اهدافشان در زندگی و از جمله کسب و کار است در حالی که اگر نگاه ما بر اساس آموزه های اسلامی باشد، باید بدانیم که اتفاقاً به واسطه حضور فرزندان، خداوند به عمر و مال و فعالیت انسان برکت عنایت می کند.

وی گفت: از سوی دیگر بالارفتن سن ازدواج و افزایش تجردهای قطعی زمینه ساز معضلات فرهنگی و اجتماعی و ... شده و حال آن که اگر فرهنگ ازدواج به موقع و آسان در جامعه رواج پیدا کند، عملاً شاهد کاهش قابل توجه این قبیل معضلات خواهیم بود.

این پژوهشگر مسایل فرهنگی بیان داشت: از سوی دیگر وقتی سن ازدواج افزایش یابد به تبع آن برخی از زوجین خواسته یا ناخواسته به سمت تک فرزندی پیش می روند که همین مساله نیز در کانون خانواده تبعات نامطلوبی به خصوص از حیث تربیتی و فرهنگی به دنبال دارد که باید این مسایل نیز برای جامعه به درستی تبیین و تشریح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha