چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تبریز

امام جمعه تبریز گفت: در جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت مردم بها داده می شود و قدرت برآمده از حضور مردم از قاعده هرم حکمرانی آغاز و تا رأس نظام امتداد می یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نخستین همایش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: این همایش نخستین لبیک به رهبری برای برگزاری انتخابات آتی با مشترک بالا و انتخاب اصلح برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

وی ادامه داد: مردم تبریز میزبان نخستین همایش انتخاباتی برای همدلی و همکاری بیشتر با هدف مشارکت حداکثری و دشمن شکن در چهلمین میدان انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه تبریز افزود: تشکل های استان از یک وحدت و همدلی مثال زدنی برخوردار هستند و نخستین هدف این تشکل ها در درجه اول جلب رضایت الهی است و سپس رضایت ولی عصر (عج) و نائب بر حق ایشان مقام معظم رهبری را دنبال می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در دوران حیات نظام جمهوری اسلامی ایران به طور متوسط هر ۱۳ ماه یک انتخابات برگزار شده و این یعنی عزم ساختار اداره کشور برای اخذ رای مردم و دلیلی محکم بر مردم سالاری کشور در پس از انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: آمار مشارکت در ۳۹ انتخابات گذشته بیش از متوسط همه نظام های مدعی دموکراسی بوده و در نظام جمهوری اسلامی که خود برآمده از مشارکت ۹۸ درصدی مردم است.

وی ادامه داد: وکلای مجلس توسط مردم انتخاب می شوند و تحقق حکمرانی کشور منوط به خواست مردم است و در جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت مردم بها داده می شود و قدرت برآمده از حضور مردم از قاعده هرم حکمرانی آغاز و تا رأس نظام امتداد می یابد.

در جمهوری اسلامی حاکمیت مردم اصل اساسی است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، تقید حکمرانان به ایمان، تقوا، اخلاص و بصیرت، نظارت مردم بر امور، مشورت، امانت داری، وفای به عهد و مبارزه با فساد، انصاف، عدالت محوری، تامین امنیت و آزادی و استکبارستیزی همراه با عزت ملی، تامین رفاه عمومی برای آحاد جامعه را بخشی از ویژگی‌های نظام مردمی حکمرانی کشور برشمرد.

وی از حفظ روحیه استکبارستیزی، انتقاد پذیری مردمی، گسترش وحدت و عدالت حول محور مقام معظم رهبری و منافع ملی و اسلامی، تأکید بر ارزش های انقلاب و ولایت پذیری نیز را از دیگر مؤلفه های مؤثر در ثبات و دوام حکومت اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha