دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
وحدتیه

حوزه/ امام جمعه وحدتیه استان بوشهر با اشاره به عظمت و اهمیت دهه ولایت و امامت، گفت: جشن های اعیاد قربان و غدیر پررنگ برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست هماهنگی مراسمات و جشن های دهه امامت و ولایت با حضور امام جمعه، شهردار، اعضای ستادهای غدیر و نماز جمعه و مسئولین هیأت های مذهبی شهر وحدتیه صبح امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه با اشاره به عظمت و اهمیت دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: جشن های اعیاد قربان و غدیر پررنگ برگزار شود.

وی افزود: عید غدیر از اعیاد بزرگ است و باید با برگزاری برنامه های پرمحتوا در این ایام، مردم به ویژه نسل جوان را بیشتر با جایگاه غدیر در اسلام آشنا کنیم.

امام جمعه وحدتیه با اشاره به فضیلت عید غدیر از دیدگاه پیامبر و اهل بیت(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود: «روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است. روزی است که خدای متعال مرا مأمور کرد برادرم، علی بن ابی طالب را چون نشانه ای بر امتم نصب کنم تا پس از من، با او راه را بیابند و روزی است که خداوند دین مرا کامل و نعمتش را بر امت تمام کرد و راضی شد که اسلام دین آنها باشد».

حجت الاسلام ولی صمصامی با اشاره به فضیلت غدیر از دیدگاه امام علی(ع) ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) نیز این روز را بلندمرتبه خوانده است. در سالی که عید غدیر با روز جمعه هم زمان شده بود، آن حضرت در خطابه ای، درباره عید گرفتن غدیر فرمود: «خداوند در این روز، دو عید بزرگ را برای شما جمع کرده است. امروز، روزی خانواده هایتان را توسعه دهید و به برادرانتان نیکی کنید و به خاطر این نعمت که خدایتان بخشیده است، پیوسته شکر او را به جای آورید. با هم باشید تا خدا پراکندگی هایتان را جمع کند. همان گونه که خداوند بر شما منت نهاده و پاداش این عید را چندین برابر عیدهای دیگر قرار داده است، از نعمت های او به یکدیگر هدیه دهید».

در این نشست زمان و مکان برگزاری مراسم دعای عرفه، نماز عید قربان و عید غدیرخم مشخص شد. همچنین آذین بندی شهر، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، نمایش فیلم، مراسم جشن در شب عید غدیر همراه با برنامه های متنوع از قبیل طنز، سخنرانی، مسابقه و ... از دیگر برنامه هایی بود که مصوب شد.

نقش شهید بهشتی در پایه گذاری نظام قضایی اسلامی

رئیس دادگاه عمومی بخش سعدآباد به همراه جمعی از همکاران و بخشدار به مناسبت هفته قوه قضائیه با حجت الاسلام صمصامی امام جمعه وحدتیه دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه وحدتیه در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: نقش شهید بهشتی در پایه گذاری نظام قضایی اسلامی در کشور بی بدیل است.

حجت الاسلام ولی صمصامی افزود: چنانچه معیارها و صدور احکام در حال حاضر با تأسی از بنیانگذاران قوه قضائیه همخوانی بیشتری داشته باشند و عدالت در تمام زمینه ها بدون دخالت عوامل ذی نفوذ اجرا شود، رویکرد مردم به نظام اسلامی بیشتر و گسترده تر می شود.

وی تصریح کرد: مردم همواره عملکرد نظام قضایی را با دیگر ارکان نظام مقایسه  می کنند و هر چه بیشتر عدالت رعایت شود اعتماد به اصل نظام بیشتر خواهد شد.

امام جمعه وحدتیه بهره مندی از درس اخلاق در طول هفته یا ماه را جهت جلوگیری از لغزش‌های احتمالی مهم دانست و با توصیه به رئیس و دیگر کارکنان دادگاه عمومی بخش سعدآباد از آنها خواست که مجموعه اداری از این مبحث استفاده و بهره مند شوند.

در پایان امام جمعه وحدتیه به همراه جمعی از مسؤولین بخش و شهر در گلزار شهدای گمنام این شهر حضور یافت و ضمن غبارروبی و عطرافشانی با آرمان های امام راحل و شهدای والامقام تجدید میثاق نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha