سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام شهرستان بانه گفت: عید قربان به مانند سایر اعیاد اسلامی برای همه مسلمین سرشار از درس‌های بزرگی است که وحدت، ایثار و از خود گذشتگی تنها بخش کوچکی از این درس‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در دیدار با جمعی از طلاب اهل سنت شهرستان بانه، ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت: عید قربان، عید وحدت، برادری و ایثار در نزد مسلمین است.

امام جمعه شهرستان بانه افزود: عید قربان به مانند سایر اعیاد اسلامی برای همه مسلمین سرشار از درس‌های بزرگی است که وحدت و ایثار و از خود گذشتگی تنها بخش کوچکی از این درس‌ است.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع عظیم عیدقربان در حج، یک اجتماع بزرگ با ویژگی انسجام و وحدت مثال زدنی است، در این روز انسان به نوعی نفس خود را قربانی می‌کند و از خودخواهی به دیگرخواهی می‌رسد، بنابراین عید قربان برای مسلمین از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

ماموستا خدایی تصریح کرد: همانطوری که ما از عید قربان درس‌های زیادی برای زندگی می‌گیریم، باید جایگاه و شأن این روز بزرگ را در زندگی خود عملی سازیم برای اینکه آینده‌ای نیک و آخرتی با فرجام خوش داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بانه، خاطرنشان کرد: اعیاد اسلامی از مشترکات مسلمین است، بنابراین با استفاده از این اعیاد می‌توان به برادری و وحدتی که مد نظر قرآن و رسول خدا می‌باشد به راحتی برسیم، بنابراین تکریم اعیادی همانند قربان یک وظیفه شرعی و دینی برای همه ما می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha