دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: دعای عرفه و نماز عید قربان در ۱۲ امامزاده و بقعه متبرکه زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دعای عرفه و نماز عید قربان در ۱۲ امامزاده و بقعه متبرکه زنجان برگزار می‌شود، گفت: جشن‌های عید غدیر و اجرای پویش مردمی یک کار خوب به عشق علی در حسینیه اعظم انجام قربانی، توزیع گوشت آن و اطعام غدیر از دیگر برنامه‌ها دهه امامت ولایت در امامزادگان و بقاع شاخص زنجان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: زمان شروع این دعا بستگی به ساعت اعلامی هر بقعه دارد که عمدتاً از ساعت ۱۶ یا ۱۷ عصر روز چهارشنبه (نهم ذی الحجه) آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: دعای پرفیض و عرفانی امام حسین (ع) در صحرای عرفات در ۱۲ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان زنجان از جمله: امامزاده سید ابراهیم (ع)، زینبیه اعظم، حسینیه اعظم، امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) در شهرستان زنجان، بقعه قیدار بن اسماعیل نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس در شهرستان خدابنده، امامزاده هاشم و عوف (ع) شهرستان طارم، امامزادگان اسماعیل (ع) زیدالکبیر (ع)، اسحاق (ع) در شهر ابهر و امامزاده یعقوب (ع) شهر صائین قلعه در شهرستان ابهر و مسجد روستای سعید آباد شهرستان ایجرود از جمله این اماکن مذهبی هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد مذهبی و فرهنگی در دهه ولایت و امامت از اجرای طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: برپایی نماز عید قربان، برگزاری جشن‌های عید سعید غدیر، فعالیت مبلغین بومی و اعزامی در امامزادگان، برگزاری پویش مردمی #یک_کار_خوب_به_عشق_علی (ع) در حسینیه اعظم زنجان با استفاده از ظرفیت مردمی و هیئت‌های مذهبی، اجرای برنامه و مسابقه برای کودکان و نوجوانان، را از برنامه‌های این اداره کل در بقاع شاخص عنوان کرد که به همت هیئت امنا و خادمین رسمی و افتخاری امامزادگان و پشتیبانی ادارات اجرایی شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان از انجام قربانی و توزیع گوشت آن در میان مردم با کمک خیرین ارجمند خبر داد و گفت: در تعدادی از امامزادگان نیز قربانی ذبح شده و اطعام غدیریه (غذای گرم و میان وعده) انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha