یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحمانی فر

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان بندر خمیر گفت : جنبه سیاسی و اجتماعی عید قربان از خودگذشتگی انسان برای برپایی عدل الهی و حکومت الله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد رحمانی‌فر امام جمعه موقت شهرستان بندر خمیر، امروز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در گلزار شهدای خمیر (لشتغان) برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت: عید قربان برای مسلمان از جنبه عبادی، سیاسی و اجتماعی قابل تحلیل است.

وی افزود: جنبه عبادی، همان تزکیه نفس و شکستن بت‌های درونی در مقابل فرامین الهی است، مانند حضرت ابراهیم(ع) که با گذشتن از پاره جگر خود توانست بُت عُلقه و علاقه به فرزند را در راه خداوند بشکند و بعد از عبور از امتحانات الهی به مقام امامت رسید. «وَإِذِ ابْتَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا»

حجت‌الاسلام رحمانی‌فر ادامه داد: از منظر سیاسی و اجتماعی، انسان برای برپایی عدل الهی و حکومت الله باید از پاره جگر خود بگذرد، همانند کاری که ابراهیم(ع) در راه خدا انجام داد.

وی خاطرنشان کرد :در تاریخ، امام حسین(ع) نیز با همین ویژگی در اوج از خود گذشتگی، خود و فرزندان خود را برای برپایی حکومت الله فدا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha