دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه شدید اللحن علمای یمن در محکومیت سوزاندن قرآن

حوزه/ انجمن علمای یمن جنایت تکرار سوزاندن قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد و از مسلمانان خواست با تحریم و اخراج سفیران سوئد مواضع قاطع و عملی اتخاذ کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن در بیانیه ای اعلام کرد: ما نقش مخرب دولت سوئد را با تکرار سوزاندن نسخه های قرآن کریم با مجوز رسمی و پوشش رسانه ای و تحت لوای آزادی عقیده، بیان و دموکراسی مشاهده کردیم و این جنایت شنیع، مکرر، تحریک آمیز و سیستماتیک را با شدیدترین الفاظ و با تندترین لهجه ها و به تمام زبان ها محکوم می کنیم.

علمای یمن در این بیانیه افزودند: سوئد و جهان غرب باید پیامدهای این جنایات بی شرمانه را که در جهت عادت دادن مسلمانان به چنین وقایعی صورت می‌گیرد تا با گذشت زمان به یک رویداد عادی و گذرا تبدیل شود بپذیرند.

این انجمن از ملت‌ها و دولت‌های مسلمان خواست با تحریم اقتصادی، اخراج سفرای دولت سوئد و آموزش جوانان مسلمان از طریق برنامه‌های درسی مدارس با هدف احترام به قرآن و ارتباط با آن، مواضع قاطع و عملی اتخاذ کنند.

علمای یمنی همچنین از همه غیرتمندان نسبت به قرآن خواستند تا با تظاهرات و اعتراضات و با تمام ابزارهای مشروع، مواضع خود را بیان کنند.

آنان تاکید کردند: اگر مسلمانان مواضع سازنده، جدی و مؤثری اتخاذ نکنند، سلسله جنایت‌کاری‌ها با سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم ادامه می‌یابد و آنها که عکس العملی نشان نمی‌دهند مانند شرکت کنندگان در این جنایت هستند.

شایان ذکر است روز چهارشنبه هم زمان با عید قربان در بسیاری از کشورها، شخصی در سوئد با حمایت پلیس، قرآن را در بیرون از مسجد مرکزی استکهلم پاره و سپس آتش زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha