یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وزارت حقوق بشر یمن

حوزه/ وزارت حقوق بشر یمن، اجازه دادن مقامات سوئد به افراط گرایان برای سوزاندن نسخه های قرآن کریم با حمایت پلیس سوئد را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، وزارت حقوق بشر یمن، اجازه دادن مقامات سوئد به افراط گرایان برای سوزاندن نسخه های قرآن کریم با حمایت پلیس سوئد را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اقدام مقامات سوئدی در تشویق افراط‌گرایان برای ارتکاب این تخلفات و اعمال نژادپرستانه که عمداً به احساسات و مقدسات مسلمانان به‌ویژه قرآن کریم را توهین می‌کند، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: نظارت دولت سوئد بر این جنایت و تأیید مجوز این جنایت، تشدید خطرناکی با هدف مشروعیت بخشیدن به اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان در سوئد است.

وزارت حقوق بشر خاطرنشان کرد: این اقدام توهین‌آمیز علاوه بر اینکه نقض آزادی اعتقادات دینی و انجام شعائر دینی است، نادرست بودن ادعای احترام به دیگری را برملا می‌کند و پایه‌های همزیستی، گفت‌وگو و سازندگی برای ترویج عدالت و صلح بین المللی را تضعیف می‌کند.

این بیانیه نسبت به تحریک احساسات مسلمانان و دشمنی با اسلام و تشدید سخنان نفرت انگیز علیه آنها به بهانه حمایت از آزادی بیان هشدار داد.

وزارت حقوق بشر یمن اشاره کرد: هتک حرمت به کتب مقدس، عبادتگاه ها یا ضربه زدن به آن ها یا شریعت های آسمانی یا نمادهای دینی، علاوه بر آسیب به کرامت ذاتی انسان که مبتنی بر کرامت عاطفی و آرامش در تمام نقاط جهان درباره ادیان و عقاید است، منجر به خشونت می شود.

در این بیانیه از سازمان ملل متحد، دولت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواسته شده است تا توافق‌نامه‌ای بین‌المللی مبتنی بر احترام به قوانین و اعتقادات و هر آنچه که تدابیر قاطع و بازدارنده علیه برنامه‌ریزان و عاملان اعمال خشونت‌آمیز و تحریک علیه ادیان اعمال می‌کند، اتخاذ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha