شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نشست هم اندیشی مدیر حوزه علمیه استان یزد و فرمانده حفاظت اطلاعات شهرستان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اهمیت تهذیب و رشد معنوی، گفت: باید شناخت خود را نسبت به سیره معصومین(ع) بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در جلسه ای با برخی از مسئولان پلیس یزد نیز ضمن تبریک ایام عید غدیر و ولادت امام هادی(ع) به روایتی از امام هادی(ع) اشاره کرد مبنی بر اینکه، "إِنَّ اَللَّهَ (تَعَالَی) یُحِبُّ اَلْجَمَالَ وَ اَلتَّجْمِیلَ، وَ یَکْرَهُ اَلْبُؤْسَ وَ اَلتَّبَاؤُسَ، همانا خداوند والا زیبایی و زینت را دوست دارد و فقر و فقر نمایی را ناخوش دارد".

مدیر حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: در روایتی از امام علی(ع) آمده است که، "اِتَّقُوا مَعاصِیَ اللهِ فِی الخَلَواتِ؛ فَإنَّ الشّاهِدَ هُوَ الحاکُم، از ارتکاب نافرمانی‌های خدا در خلوت‌ها بپرهیزید، چرا که بیننده خود داور و قاضی است"، بنابراین وقتی انسان به این روایت معتقد باشد، آن وقت است که دیگر نه نیازی به نیروی انتظامی و نه نیازی به دادگاه است.

وی با بیان دعای (اَللّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَکَ، لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ، ضَلَلْتُ عَنْ دینی. خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا فرستاده‌ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانی حجّتت را نشناخته‌ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم، گفت: باید شناخت خود را نسبت به سیره معصومین(ع) بالا ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس یادآور شد: امام حسین(ع) فرمودند: إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّه جَدّی، أُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَه جَدّی و أبی محمد (ص) و سیره ابی علی بن ابی‌طالب (ع)، من از روی خودخواهی یا برای خوش‌گذرانی، فساد و ستمگری قیام نکرده‌ام، همانا من برای اصلاح در امت جدم محمد(ص) قیام کرده‌ام تا اینکه امر به ‌معروف و نهی از منکر کنم و به سیره جدم محمد و سیره پدرم علی بن ابی‌طالب عمل کنم.

وی ادامه داد: باید دانست که این سیره‌ای که امام(ع) فرمودند در چه چیزهایی است؟ ارتباط پیامبر(ص) با خانواده خودش، ارتباط با اطرافیان، ارتباط با نمازش، ارتباط با گنهکاران به چه نحو بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تفاوت IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    طرح مباحث اخلاقی مابین طلاب متناسب با مسئولیت ها و تکالیف آنهاست، با وضعیت در نیروی انتظامی یکی نیست