چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این‌که کمالات امام هادی علیه‌السلام به حدی درخشش داشت که نه دوستان را دچار تردید می‌کرد و نه به دشمنان توان نقد می‌داد، گفت: شخصیت امام هادی علیه السلام دوست و دشمن را به تمجید ایشان وامی‌داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت امام هادی علیه‌السلام، به مناسبت‌های ولایی ماه ذی الحجة؛ عید قربان، غدیر، مباهله را سه عید بزرگ ولایی و عبادی این ماه توصیف نمود و اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه شهر الولایه و ماه اکمال دین و ماه اتمام‌حجت و نعمت است.

وی مناسک، آداب و عبادت‌های خاص روز ۱۸ ذی‌الحجه را یکی از ابعاد عید غدیر دانست و با اشاره به این‌که در مبانی اسلامی برای هیچ عیدی به‌اندازه عید غدیر، مناسک و دستورالعمل ذکر نشده است، اظهار داشت: عید غدیر عید الله اکبر و عید همه زمینیان و آسمانیان است؛ خداوند متعال در شب و روز غدیر بیش از شب قدر و روز عرفه از بندگانش می‌آمرزد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر شفیعی با تأکید بر این‌که بزرگ‌ترین میراث‌های فرهنگی، دینی و مذهبی از امام هادی علیه‌السلام نقل‌شده است، خاطرنشان ساخت: کمالات امام هادی علیه‌السلام به حدی درخشش داشت که نه دوستان را دچار تردید و نه دشمنان را توان نقد بر آن وارد داشت.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به این‌که امام جواد علیه‌السلام با این‌که در سن کمی به امامت رسید هیچ مشکلی در هدایت جامعه و پاسخ به سؤالات امت نداشتند، اظهار داشت: در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام خلیفةالله را خداوند متعال تعیین و جانشین رسول‌الله را ذات اقدس الهی پس از تعیین تجهیز می‌نمایند و هرآن چه لازم دارد را به‌صورت یکجا به امام علیه‌السلام اعطا می‌نمایند.

وی افزود: چون کمالات امام و خلیفةالله قابل‌دسترسی نیست و در میان خلق نمی‌شود کسی امامت را کسب و مقامات آن را با درس‌خوانده، رضایت کشیدن و عبادت به دست آورد؛ تا خداوند متعال مقام امامت و خلافت را به کسی اعطا ننمایند، هیچ‌گاه فرد به این مقام دست نخواهد یافت؛ لذا در تجلی مقام امامت سن و سال هیچ ورودی ندارد. همان‌طور که حضرت عیسی علیه‌السلام در گهواره سخن خداوند متعال را گوشزد نمودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر شفیعی مقام خلافت الهی را مقام اعطایی خداوند متعال دانست و یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم و در هر آیه‌ای که بحث امام یا ائمه و خلیفه و خلفا را مطرح نموده‌اند، تأکید داشتند که این مقام مقامی است که خدا آن را تعیین و اعطا می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این‌که علم، کرامت و عظمت امام معصوم را نمی‌توان بازندگی در دنیا کسب نمود، خاطرنشان ساخت: معجزه قدرت ولایت و اعلی‌ترین کمالات از موهبت‌های اعطایی خداوند متعال به امام معصوم علیه‌السلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرازهایی از سیره امام هادی علیه‌السلام، با تأکید بر این‌که جمال و کمال ائمه اطهار علیه‌السلام نمایش دین خدا بود، اذعان داشت: وجود امام هادی علیه‌السلام کافی بود تا خبرهایی که مردم از ایشان و معتصم عباسی می‌شوند، خط بطلانی بر معتصم عباسی باشد، چراکه هر خبری از امام هادی علیه‌السلام نقل می‌شد، حاکی از اخلاق و سنت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و تجلی دین خدا بود و هر چه خبر از کاخ معتصم عباسی می‌آمد خبر و فساد و ظلم بود، لذا وجود امام در مدینه، حتی برای معتصم که در بغداد بود تاب آور نبود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر شفیعی در بخش پایانی سخنان خود به داستانی از توطئه‌ و نقشه‌ معتصم برای زیر سؤال بردن علم امام هادی علیه‌السلام اشاره نمود و اذعان داشت: شخصیت امام هادی علیه‌السلام دوست و دشمن را به تمجید ایشان وامی‌داشت. به‌گونه‌ای که ابوعبدالله الجنیدی از علمای بارز بنی‌عباس که مأمور زیرسوال بردن علم امام شده بود، طولی نکشید که از مریدان و شیعیان مخلص امام هادی علیه‌السلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha