یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسلم مخفی

حوزه / فرماندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان و ورود میدانی و جدی در این حوزه، گفت: متهم کردن مسئولان هنر نیست، منفعل نیستیم، برخورد با بی حجابی وظیفه شرعی و قانونی ماست که نیاز به همکاری همه نهادهای مسئول دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مسلم مخفی فرماندار همدان ظهر امروز در نشست با تشکل‌های مردمی فعال در حوزه عفاف و حجاب، اظهار داشت: در حوزه عفاف و حجاب، عفت جامعه باید رشد پیدا کند و فراموش نکنیم که رعایت چارچوب‌های اخلاقی در جامعه محدود به بانوان نیست.

مخفی، با قدردانی از اهتمام، توجه و اقدامات گروهای مردمی دغدغه‌مند در حوزه عفاف و حجاب، افزود: عدم رعایت عفاف و حجاب، سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند و با ترویج بی‌عفتی بنیان خانواده در معرض آسیب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع بی‌حجابی با دو گروه مواجهیم، گروهی هدایت شده، مزد بگیر و مأمور به تغییر و تخریب فضای جامعه و گروهی دیگر از باب اغفال، ضعف اعتقادات و نا آگاهی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که نحوه برخورد با این دوگروه متفاوت است.

فرماندار همدان با بیان اینکه متأسفانه در حوزه فرهنگی، آموزشی و اعتقادی ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: به طور مثال در فضاسازی شهر مشکل داریم گاهی یک پیام فرهنگی باعث تلنگر در فرد و تغییرات قابل توجه می‌شود، بنابراین برای اشاعه هر اندیشه‌ای باید از ابزار هنر بهره بگیریم.

مخفی اظهار کرد: در موضوع بی‌حجابی و سایر موضوعات، وضعیت مرکز استان با هیچ شهرستانی قابل مقایسه نیست، از طرفی آمران به معروف به‌حق مطالبه حمایت جدی قضایی دارند.

فرماندار همدان با بیان اینکه بهتر است به‌جای برخورد شعاری به انجام وظایف خود بپردازیم، گفت: پیگیری مصوبات بر برگزاری جلسات تشریفاتی اولویت دارد.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان و ورود میدانی و جدی در این حوزه، خاطرنشان کرد: متهم کردن مسئولان هنر نیست، منفعل نیستیم، برخورد با بی حجابی وظیفه شرعی و قانونی ماست که نیاز به همکاری همه نهادهای مسئول دارد.

فرماندار همدان تأکید کرد: در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز موضوع عفاف و حجاب کارکنان در ارزیابی مدیران مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

در این نشست تشکل‌های مردمی فعال در حوزه عفاف و حجاب خواستار جلوگیری از ترویج بی‌حجابی در سطح شهر همدان، اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه عفاف و حجاب و برخورد با هرگونه ترک فعل مدیران ذیربط در این زمینه شدند و در راستای اجرای برنامه ها فرهنگی و همکاری در سایر اقدامات مقتضی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha