چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله رجبی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ما نسبت به اهل بیت(ع) سه وظیفه مهم برعهده داریم، معرفت، مودت و عشق و در نهایت نیز اطاعت از آن ذوات مقدس و این وظایف مهم در دوران غیبت امام معصوم(ع) برای ولی فقیه نیز در سطح دیگری لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی امروز در مراسم بزرگداشت عیدالله الااکبر غدیر خم که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه ولایت و لزوم تبعیت از ائمه معصومین(ع) برای رسیدن به سعادت پرداخت.

وی در ابتدا با قرائت آیه شریفه" قُل لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربیٰ" خاطرنشان ساخت: اینکه خدای متعال اجر رسالت را مودت اهل بیت(ع) قرار داده است به سود خود ماست که در تبعیت از آن ذوات مقدس به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.

آیت الله رجبی با بیان اینکه همه فیوضات الهی تنها از طریق اهل بیت(ع) به انسان ها می رسد تاکید کرد: این محبت و مودتی که در قرآن کریم به آن اشاره شده است برای این است که اگر انسان بخواهد مسیر خلیفه اللهی را طی کند جز ار طریق اهل بیت(ع) میسر نمی شود و بدیهی است که پیمودن مسیر شیطان و گمراهی بدون محبت اهل بیت(ع) میسر می شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: ما نسبت به اهل بیت(ع) سه وظیفه مهم برعهده داریم، معرفت، مودت و عشق و در نهایت نیز اطاعت از آن ذوات مقدس و این وظایف مهم در دوران غیبت امام معصوم(ع) برای ولی فقیه نیز در سطح دیگری لازم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی در لزوم اطاعت از ولی فقیه و منوط کردن نیل به سعادت در اطاعت و رابطه قلبی با ولایت گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی این حقیقت را دریافته بود که از مهم ترین شئون عاقبت بخیری تبعیت و رابطه قلبی با ولی فقیه است و سید حسن نصرالله نیز گفته بودند که اگر کسی دنیا و آخرت می خواهد باید سرباز ولی فقیه باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به لباس مقدس روحانیت و لزوم حفظ حرمت آن در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: اصل سربازی امام عصر(عج) خود نعمت بزرگی است اما این لباس مقدس روحانیت نیز خودش قداست دارد و کسی که این لباس را می پوشد وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

آیت الله رجبی افزود: کسی که لباس روحانیت بر تن می کند در حقیقت اعلام می کند که من سرباز امام زمانم و باید به گونه ای عمل کند که مطابق روایت زینت اهل بیت(ع) باشد و مردم با دیدن رفتار و کردار او به یاد خدا و اهل بیت(ع) بیفتند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) عمامه را از خودشان می دانستند گفت: هم به لحاظ فردی این لباس باعث تحول معنوی در فرد می شود و هم به لحاظ جامعه بسیار تاثیرگذار است، اگر طلبه با پوشیدن این لباس واقعا به وظیفه اش عمل کند همین لباس خودش جامعه را به سمت خدا متوجه می کند آن وقت سراسر زندگی چنین شخص معممی می شود عبادت و بندگی خدای متعال.

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم تنی چند از طلاب موسسه به دست آیت الله رجبی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند و مدیحه خوانی توسط مادحین اهل بیت(ع)، شعر خوانی و اجرای سرود توسط نوجوانان از دیگر برنامه های این جشن خجسته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha