جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ مراسم کلنگ زنی ساختمان شبکه‌های جهانی ولایت

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه، به لزوم ورود حوزه علمیه به فناوری‌های نوین، پیشرو، پیشرفته و هوش مصنوعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در آیین افتتاح رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن امین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد،با بیان این که ستاد راهبری هوش مصنوعی حوزه خادمی خود را اعلام می کند و تلاش دارد زنجیره ای از کاربست فناوری ها را در عرصه های مورد نیاز شکل دهد اظهار کرد: تهور در حوزه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی یکی از دستاوردهای دانشی و عملکردی قم معاصر است.

وی با تأکید به لزوم ورود حوزه علمیه به فن‌آوری‌های نوین، پیشرو، پیشرفته و هوش مصنوعی، مطرح کرد: کاربست این فناوری‌ها را فقط در قلمرو معارف، علوم و منابع و متون اسلامی دنبال نمی‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که آرزوی بزرگ ما تهیه نقشه جامعی از نیازها، افراد فعال در حوزه هوش مصنوعی و فناوری های هوشمند است تا نیازهای شناسایی شده پاسخ داده شود و افراد فعال هم کدام در جای درست خود بکارگیری شوند تأکید کرد: باید با دقت در مبانی فلسفی، کلامی، حدیثی، فقهی و اخلاقی ناظر به فن‌آوری‌ها، حرکت هوش مصنوعی را نه تنها در ایران بلکه در دنیا راهبری و هدایت کنیم.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه ستاد راهبری فناوری های هوشمند جز خدمت گزاری به طلاب چیز دیگری مد نظر ندارد، خاطرنشان کرد: غرب نیز امروز متوجه مبانی عقلی و اخلاقی مربوط به هوش مصنوعی است، به عنوان اندیشه و تمدن اسلامی باید به این عرصه ورود داشته باشیم.

امام جمعه قم با بیان این که استخدام ابزارهای روز از دستاوردهای حوزه معاصر است، تاکید کرد: باید در قلمرو مبانی معرفتی، عقلی، فلسفی، کلامی، فقهی و حقوقی هوش مصنوعی فعالانه ورود کرده، بشناسیم و راهبری کنیم.

وی یادآور شد: حوزه علمیه قم نشان داده که در هر زمینه‌ای می‌تواند وارد شود، و از تئوری نظام‌ اسلامی و انقلاب اسلامی بیرون بیاید، حضرت امام(ره) جسارت، شجاعت، شهامت و امکان کارهای بزرگ را آموخت.

آیت الله اعرافی گفت: برای دانشگاه و دانشمندان نهایت احترام را قائلیم، وظیفه ماست که در خدمت و کنار آنها باشیم، و اندیشه راهبری اسلامی را برای همکاری و پیشبرد آرمان‌ها فعال کنیم، این مسیر نیازمند پیشگامی، فعال بودن، انسجام و داشتن نقشه راه درست و هدایتگر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha