شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
خمین

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین با بیان اینکه اگر مردم از غدیر غفلت نمی‌کردند، کربلا به وجود نمی‌آمد، گفت: هرچه از تبلیغ غدیر غفلت شود، دشمن بیشتر و بهتر استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز جشن بزرگ عید الله الاکبر عید غدیر خم با حضور حجت الاسلام عباس کاظمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران هاجر این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام کاظمی در ابتدا با اشاره به اعمال مستحبی روز غدیر، اظهار داشت: برای عید غدیر اعمال مستحبی زیادی وارد شده و این اعمال ۲ ویژگی دارند، یکی آن که ثوابی دارند که بقیه ندارند، و دوم آنکه جامعیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین افزود: در معرفی عید غدیر شیعیان کم کاری کردند و لازم است نسبت به این موضوع در آینده تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی درفضیلت عید غدیر، گفت: هرکس عید غدیر را جشن بگیرد و گناه کبیره نکند، ثواب شهید دارد و در آن گناه ۶۰ ساله انسان بخشیده می‌شود.

غفلت از غدیر، کربلا را به وجود آورد

وی به تشریح علت گرامیداشت غدیر باعنایت به آیه ۱۲۰ سوره هود پرداخت و اظهار کرد: برای تشخیص حق وباطل، بهترین راه شناخت غدیر است، قوی تر شدن ایمان، مسیری که پیش می رویم، مسیر صحیح است، عبرت گیری، اگر مردم بعد از غدیر هرروز جشن می‌گرفتند، کربلا به وجود نمی‌آمد.

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: هرچه از تبلیغ غدیر غفلت شود، دشمن بیشتر و بهتر استفاده می‌کند.

در پایان ضمن مولودی خوانی بیات مداح اهل بیت، مسابقه‌ای برگزار و به برندگان جوایزی اهدا شد و کودکان نیز در مهد با نقاشی‌های ویژه غدیر و داستان این روز آشنا شدند.

غفلت از غدیر، کربلا را به وجود آورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha