دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمله تروریستی به کلانتری زاهدان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان پیرامون حمله تروریستی به پاسگاه انتظامی در زاهدان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، متن بیانیه حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بدین شرح است:

بیشتر بخوانید:

جزئیات حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان / پایان درگیری با هلاکت تروریست‌ها + فیلم

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَیٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَیٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ(سوره مائده؛ آیه ۸)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است!

اقدام تروریستی صبح روز شنبه و حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان که منجر به شهادت دو تن از نیروهای جان بر کف انتظامی گردید، در ادامه ی توطئه‌های ابتر دشمنان برای ایجاد تفرقه و ضربه به مردم نجیب و صبور سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت.

اینجانب شهادت دو نیروی جان بر کف انتظامی شهیدان علیرضا کیخا و مبین رشیدی را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عموم ملت ایران به خصوص مردم شهیدپرور سیستان و بلوچستان و بالاخص خانواده‌های داغدار تبریک و تسلیت می‌گویم.

هم‌چنین ضمن تسلیت به نیروهای خدوم انتظامی، از عملکرد قاطع و هوشمندانه این ارگان و همکاری شایسته سایر مجموعه‌های نظامی و امنیتی در خنثی نمودن شرارت دشمنان در حمله به پاسگاه، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

در ورای این اتفاق ناگوار، وقایع ۸ مهر زاهدان و رخدادهای پس از آن باید مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. همان گونه که در خطبه‌ها مطرح گردید و در نشست با شورای قضایی استان مورد تأکید قرار گرفت، مسئله اساسی، بررسی جامع، دقیق، منصفانه و برخورد متناسب و بازدارنده با متخلفان است از هر ناحیه‌ای که باشند. لذا تشکیل پرونده برای عوامل شهادت عده‌ای از مردم که به ناحق تیر خوردند و شهید و جانباز شدند؛ عوامل شهادت بسیجیان و پاسداران؛ عوامل آشوب‌گری در خیابان‌ها و خدشه به اموال عمومی و خصوصی؛ عوامل التهاب‌آفرین با بیانیه، توئیت، سخنرانی و امثال اینها و سپس رسیدگی سریع، برخورد قاطع و اطلاع‌رسانی برای هر کدام مسأله‌ای مهم و اساسی است.

مسئولان امر نیز می‌بایست ضمن بررسی دقیق ابعاد حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان، عوامل آن را شناسایی نموده و برخورد لازم را صورت دهند و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند تا هم جلوی تحلیل‌های غلط و سوء استفاده دشمنان و ناآگاهان گرفته شود و هم جنبه بازدارندگی لازم را داشته باشد. ان شاءالله بمنه و کرمه

مصطفی محامی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha