پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
photo_2023-07-10_02-33-52.jpg

حوزه / استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: نشان‌دادن آثار منفی فرهنگ مبتذل و غیر اخلاقی غرب در زندگی اجتماعی، راهکار ترویج عفاف و حجاب می‌باشد.

فاطمه نظرزاده استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، اظهار داشت: حیات طیبه با جاری شدن آثار عفاف و حجاب، از جمله سلامت روح و روان بشریت، ابتدا در خانواده و در مرحله بعد در جامعه شکل می‌گیرد که بی‌شک آثار و برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: حفظ ارزش‌های انسانی مانند عفت، حیا و متانت در جامعه، مصونیّت، سلامت اجتماعی و فرهنگی مردان و زنان جامعه اسلامی و همچنین هدایت، کنترل و بهره‌مندی صحیح از امیال و غرایز انسانی، از اهداف دین اسلام برای نهادینه‌کردن حجاب در بانوان است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با اشاره به اینکه اساسی‌ترین موضوعات در مباحث انسان‌شناسی در غرب، مسئله آزادی زنان است، گفت: در جوامع غرب، فعالیت‌های مدرنیسم و به دنبال آن فمینیسم و آمار فاجعه‌ بی‌بند و باری و بیمارهای روحی روانی، نشان از شکست برنامه‌های غرب در این زمینه دارد، در حالی که جمهوری اسلامی با تبعیت از دیدگاه ناب دین اسلام، همیشه و در همه حال تکریم مقام زن و صیانت از حقوق این قشر عظیم را مورد تأکید قرار داده است.

نظرزاده ادامه داد: در تأیید عملکرد جمهوری اسلامی در این زمینه همین بس که دشمنان با تمام قوا سعی در لطمه زدن به عفت و حیای بانوان ایرانی دارند.

وی به تبیین راهکارهای ترویج حجاب و جلوگیری از بدحجابی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: نشان‌دادن آثار منفی فرهنگ مبتذل و غیر اخلاقی غرب در زندگی اجتماعی و مقایسه آن با صیانت و ارزش‌گذاری به حقوق زنان در ایران ناشی از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و همچنین شناساندن بانوان موفق به‌عنوان الگو در چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از راهکارهای مهم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروزی است.

استاد مدرسه علمیه خواهران پارس‌آباد، تصریح کرد: در اثر رعایت عفت و حجاب اسلامی، نهاد خانواده بالندگی و استحکام لازم را پیدا می‌کند، اگر بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه رایج شود به‌طور قطع کانون خانواده متزلزل شده و فرو خواهد ریخت.

تبیین آثار منفی فرهنگ غرب، راهکار ترویج عفاف و حجاب است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha