دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد حسین معزی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با تأکید بر تربیت معنوی حافظان قرآن، گفت: در دوره جدید باید حافظانی تربیت شوند که عامل و عالم به قرآن بوده و قرآن را با مفسّر آن که امام معصوم(ع) است، درک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین معزی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در مراسم افتتاحیه طرح حفظ یکساله قرآن کریم که عصر دیروز با حضور۱۵۰ نفر از قرآن آموزان موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در محل آمفی تئاتر حوزه علمیه لواسان برگزار شد، گفت: امسال، دومین سالی است که حوزه علمیه لواسان میزبان دوره طرح حفظ یکساله قرآن می باشد که نسبت به سال قبل شاهد افزایش تعداد قران آموزان هستیم.

وی با بیان اینکه طبق منویات رهبری ما نگاه جدی به تربیت حافظان قرآن داریم، افزود: با حضور قرآن آموزان جدید شاهد فعالیت های قرآنی در حوزه علمیه لواسان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تأکید بر تربیت معنوی حافظان قرآن، گفت: در این دوره باید تلاش شود حافظانی تربیت شوند که عامل و عالم به قرآن بوده و ضمن فهم مفاهیم قرآنی با فرهنگ قرآن زندگی کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان اینکه فهم قرآن باید توسط قرآن ناطق یعنی امام معصوم(ع) انجام شود، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در جنگ صفین خطاب به افرادی که قرآن به نیزه کرده بودند، فرمود قرآن ناطق من هستم یعنی قرآن زمانی به کمال فهم انسان کمک می کند که همراه با مفسر او یعنی امام معصوم(ع) درک شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی خاطرنشان کرد: قرآن بدون اهل بیت(ع) قرآن نیست زیرا پیامبر(ص) فرمود «من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا، قرآن و دیگری عترتم را». امیدواریم در این مدرسه علمیه حافظانی تربیت شوند که قرآن را با مفسر آن درک کنند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha