یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسلم مخفی

حوزه / فرماندار همدان با اشاره به اینکه نقشه دشمنان، دین گریزی و سست کردن اعتقادات و ارزش‌های اسلامی در بین نسل جوان است، گفت: در مقابل این شبهه‌پراکنی‌ها لازم است تا با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید حوزه و برگزاری مراسم‌های مذهبی آموزه‌های دینی را تبیین، اعتقادات را تعمیق و در جامعه بصیرت افزایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مسلم مخفی ظهر امروز در ستاد شئون فرهنگی و اربعین حسینی شهرستان همدان با اشاره به اینکه آیین‌های عزاداری نسبت به فرهنگ و شیوه‌های مرسوم در هر منطقه و استان متفاوت است، اظهار داشت: با وجود تمام تفاوت‌ها اما جلوه‌های خاص و معنا داری از حرکت عاشورا و قیام امام حسین(ع) در این مراسم‌ها در سراسر کشور به تصویر کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین سقایی مختص همدان است، یادآور شد: از نکاتی که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود مسئله حفظ اصالت عزاداری است و لذا شاهد هستیم در برخی از نقاط کشور که به‌خوبی این موضوع مورد توجه قرار گرفته، عزاداری‌های آن منطقه شاخص شده است.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه در برابر هجمه‌ها و نقشه‌های دشمنان نیازمند برنامه ریزی دقیق و محتوای اثرگذار هستیم، خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب و معرفی شخصیت و سیره حضرت زینب(س) به‌عنوان الگوی برجسته زن در جامعه از موضوعاتی است که می‌تواند امسال در مراسم‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نقشه دشمنان دین گریزی و سست کردن اعتقادات و ارزش‌های اسلامی در بین نسل جوان است، اظهار کرد: در مقابل این شبهه‌پراکنی‌ها لازم است تا با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید حوزه و برگزاری مراسم‌های مذهبی، آموزه‌های دینی را تبیین، اعتقادات را تعمیق و در جامعه بصیرت افزایی کنیم.

مخفی افزود: برخی واحدهای صنفی مرتبط با مایحتاج روزانه مردم هستند، اما فعالیت برخی از واحدهای صنفی در روز عاشورا و تاسوعا شایسته دارالمومنین همدان نیست و فعالیت آنها توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به ملاحظات ترافیکی، انتظامی و امنیتی، اعمال محدودیت‌هایی در این ایام در برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی خواهیم داشت، یادآور شد: برپایی این موکب‌ها باید با هماهنگی شهرداری و ستاد اربعین شهرستان باشد، البته از طرفی لازم است تا امکان استفاده هیئات از فضاهای آموزشی در ایام ماه محرم نیز فراهم شود.

فرماندار همدان همچنین با قدردانی از عوامل برگزاری جشن با شکوه عید سعید غدیر در بلوار ارم همدان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی با همه توان در مراسم جشن عید غدیر پای کار آمدند که این انسجام قابل تقدیر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha