پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
عفاف و حجاب

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس حجاب را موجب تحکیم خانواده دانست و گفت: حجاب موجب استحکام و پایداری خانواده و حفظ زیبایی‌های زن شده و این مهم، جز در کانون خانواده محقق نمی‌شود.

زینب عطاءاللهی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن اشاره به حجاب و ارتباط آن با قانون، اظهار داشت: حجاب از نظر عقلی، شرعی، فطری و به تعبیر تاریخی مسئله‌ای بوده که مردم با فرهنگ ناب و اصیلی که داشتند با آن مواجه بوده و به شکل یک قانون در آمد.

وی افزود: مساله حجاب را خداوند در قرآن بیان کرده و اثرات آن نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح بین الملل نیز مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: توهین به قرآن و به آتش کشیدن آن، نتیجه اثرگذاری آیات نورانی و دستورات ناب قرآنی و ترس دشمنان است.

عطاءاللهی، حجاب را موجب تحکیم خانواده دانست و گفت: حجاب موجب استحکام و پایداری خانواده و حفظ زیبایی‌های زن شده و این مهم، جز در کانون خانواده محقق نمی‌شود.

وی بیان کرد: یکی از ضعف‌هایی که در زمینه حجاب وجود دارد، عدم کار در زمینه حجاب و اثرات آن به صورت ملموس و محسوس برای سنین مختلف است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس، با اشاره به تجربیات مادران دارای دختران محجبه، خاطرنشان کرد: مادران در این زمینه با برنامه پیش رفته و با صمیمیت و رابطه‌ای دوستانه کار را پیش برده و در انتخاب لباس و چادر دقت کرده که با پوشاندن لباس و چادر زیبا آنان را علاقه‌مند به حجاب کرده و از همه مهمتر در سنین پایین عدم استفاده از روش اجباری را پیشه خود ساخته و به این ترتیب فرزندان با توجه به آثار خوب حجاب، آن را برگزیدند.

وی، تبلیغات طلاب در مدارس را از جمله اتفاقات خوب در زمینه عفاف و حجاب دانست و اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس در مدارس ابتدایی در قالب داستان، شعر و تئاتر در زمینه عفاف و حجاب در حال کار کردن هستند که برکات فراوانی داشته است.

استاد حوزه علمیه خواهران بندرعباس، هیئت دختران فاطمی این مدرسه را از دیگر خدمات حوزه در زمینه عفاف و حجاب عنوان کرد و یادآور شد: هیئت دختران فاطمی، به‌صورت هفتگی هر سه شنبه در مدرسه علمیه الزهراء(س) با برنامه‌های متنوع مذهبی ویژه مادران و دختران راه اندازی شده و عموم مردم که دغدغه حجاب و رشد و تعالی دارند، می‌توانند با ثبت نام از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha