سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
سیدمهدی محصل

حوزه/ مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم mri را در بیمارستان امام رضا(ع) داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدمهدی محصل در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن جلسات امام جواد(ع) بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در قم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۲۶ هزار نفر جزو بیمه شدگان هستند، مطرح کرد: ارائه خدمت در حوزه درمان به بیش از ۸۵ درصد از جمعیت استان انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه خدمات در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) و سه درمانگاه ۲۲بهمن، بوعلی و غرضی در قم به ارائه خدمت به بیماران بیمه شده می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز کفاف خدمات درمانی در سطح استان را نمی‌دهند، عنوان کرد: همچنین با ۸۰۰ مرکز نیز قرارداد داریم تا ارائه خدمت به بیمه شدگان صورت بگیرد.

محصل از کسب درجه یک اعتبار بخشی بیمارستانی در سال گذشته یادکرد و گفت: بحث اعتبار بخشی یکی از مهم‌ترین اهداف و شاخصه‌هایی است که وزارت بهداشت درخصوص ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های سطح کشور قرار داده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه تامین اجتماعی جدای از بیمارستان‌های دانشگاهی است، دقت و سخت‌گیری بسیاری برای آن وجود دارد، تصریح کرد: با تلاش و دقت فراوان در مدیریت درمان توانسته‌ایم این رتبه را کسب کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به برنامه‌های توسعه فیزیکی، یادآور شد: بخش nicu را در بیمارستان امام رضا(ع) با اعتباری حدود ۶ میلیارد تومان آغاز کرده‌ایم تا در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی نگاه پیشگیرانه است، ابراز کرد: در این راستا کیلینیک‌های بیماری‌های مزمن را افتتاح کرده‌ایم تا غربالگری و شناسایی بیماران دارای فشار خون، دیابت، تیروئید و اعصاب و روان شناسایی شود.

محصل از غربالگری بیماری‌های بدخیمی یاد کرد و گفت: سرطان سینه و روده بزرگ بسیار شایع است و طی طرحی در سال گذشته اقدامات لازم برای غربالگری این بیماران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان امام رضا(ع) در راستای افزایش کیفیت اخذ استاندارد ایزو اقداماتی انجام شده است، بیان کرد: در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار بار مراجعه سرپایی و تقریبا ۱۱ هزار مرتبه نیز بستری انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه درحالی این اتفاق رخ داده است که بیمارستان امام رضا(ع) از شرایط کرونایی خارج شده بود، اظهار داشت: در ایام کرونا بیمارستان امام رضا(ع) در سطح استان قم کم‌ترین میزان مرگ و میر را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سطح کشور از هر ۱۰۰ نفر ۱۱ نفر فوت می‌کردند ولی در بیمارستان امام رضا(ع) این تعداد به ۷ نفر رسیده بود.

محصل با اشاره به اینکه بخاطر فضای کرونا بسیاری از عمل‌های جراحی را در این بیمارستان تعطیل کرده بودیم، مطرح کرد: در سال گذشته مجددا اتاق عمل را فعال کردیم و رشد قابل توجهی حدود ۴۲ درصد داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه درمان غیرمستقیم یکی از مگاپروژه‌ها و اهداف کلانی که بر اساس برنامه ششم توسعه بر عهده سازمان‌های بیمه گر است نسخه الکترونیکی است.

محصل اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان رشد و توسعه نسخه الکتریکی ۶۰ درصد، در سال ۱۴۰۱ به ۹۹.۶ درصد رسیده ولی درسال جاری این رشد را به صد درصد رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث و چالش‌های دیگر موضوع تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد بوده است، عنوان کرد: در تیرماه امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کرده‌ایم و امروز به شرایطی رسیده‌ایم که سندهای دریافتی با پرداختی‌ها برابر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: تا شهریورماه ۶۰ درصد علی الحساب برای داروخانه‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به حفاظت درمانی از بیماران بالای ۶۵ سال، خاطرنشان کرد: مقرر گردید هر بیمار بالای ۶۵ سال که به بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی مراجعه می‌کند تمام هزینه‌های بستری رایگان باشد.

محصل ادامه داد: حدود ۵۴۴ پرونده در سال گذشته داشته‌ایم که حدود ۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در خانواده‌های بیمار تنها دغدغه بیمارداری باشد نه هزینه‌های درمان، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج هزینه کرده‌ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد: حدود ۱۵ بیماری در این عرصه تعریف شده بود و دولت در سال گذشته صندوقی را برای حمایت از این بیماران تعریف کرد که توانستیم از این صندوق برای ۴۵۹ هزار نفر از بیماران اعتبار دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۳.۵ میلیارد تومان در حوزه ناباروری هزینه کردیم.

محصل با اشاره به اقدامات توسعه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دنبال نتیجه گرفتن از آن‌ها هستیم، یادآور شد: یکی از اقدامات این حوزه بهره‌برداری از درمانگاهی در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا(ع) با متراژ ۳ هزار متر است که اقدامات اولیه انجام شده و با تأمین اعتبار فرآیند اجرایی را آغاز خواهیم کرد که تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای بیمارستان امام رضا(ع) در بلوک زایمان سه اتاق ldr برای حمایت از مادران باردار ایجاد کرده‌ایم، ابراز کرد: بحث mri یکی از نیازهای اصلی بیمه شدگان است چراکه قالب بیماران تامین اجتماعی را کارگران شامل می‌شوند که پس از گذشت ۲۰ سال دچار مشکلات اسکلتی می‌شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه Mri باتوجه به هزینه‌های خود می‌تواند خانواده‌ها را دچار مشکل کند، بیان کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم mri را در بیمارستان امام رضا(ع) داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha