شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ثی

حوزه / امام جمعه بادرود گفت: جهانیان عاقبت خیانت و جنایت منافقین را  دیدند که چگونه با دست پلیس آلبانی ذلیل شدند، این‌ها همان کسانی هستند که ۱۷ هزار نفر از انسان‌های بی‌گناه ما را شهید و بعضاً زنده به گور و حتی در برابر چشمان پدر و مادر سر بریدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود در مصلای این شهر، ضمن گرامی داشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار داشت: روز خانواده مصادف شده با نزول سوره انسان، که در شأن اهل بیت عصمت و طهارت و مقام و منزلت آنها نازل شده است.

امام جمعه بادرود، به مقام و منزلتی که در سایه اعمال صالحه و نیات پاک اهل بیت(ع) حاصل شده اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) برای برآورده شدن حاجت خویش، سه روز، روزه نذر کرده بودند که اتفاقاً هر سه شب موقع افطار در شب اول مسکین و در شب دوم یتیم و در شب سوم اسیری به در خانه آنها آمد و غذا درخواست کرد، که ایشان هم غذای خود را به آنها دادند و خود با آب افطار نمودند و در برابر عمل نیکشان اجر خود را از خدا درخواست کردند.

حجت الاسلام قاسمی ضمن گرامی داشت روز بیست و پنجم ذی‌حجه، روز خانواده، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمود، هیچ بنایی در اسلام محبوب‌تر از ازدواج نیست، اظهار کرد: از جمله مسائلی که در دین اسلام به آن سفارش فراوان شده که می‌تواند در جهت جلوگیری از بی بندباری و تحکیم بنیاد خانواده موثر باشد، تشکیل خانواده است.

امام جمعه بادرود، به ذلت و خواری منافقین در هفته‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: جهانیان عاقبت خیانت و جنایت منافقین را دیدند که چگونه با دست پلیس آلبانی ذلیل شدند، این‌ها همان کسانی هستند که ۱۷ هزار نفر از انسان‌های بی‌گناه ما را شهید و بعضاً زنده به گور و حتی در برابر چشمان پدر و مادر سر بریدند.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن اشاره به بیست و سوم تیر ماه سالروز برچیده شدن نفاق منافقین و آشکار شدن دست مخالفان نظام و انقلاب و ولایت در سال ۷۸، اظهار کرد: مردم مسلمان و انقلابی ایران با حضور در راهپیمایی بیست و سوم تیر ماه ۷۸ حمایت خود را از انقلاب اسلامی و از ولایت و رهبری با صدای رسا اعلام کردند و گفتند که ملت ایران تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد اراذل اوباش و منافقین با ثمره خون شهیدان که همان یادگار امام امت و شهداست، بازی کنند.

امام جمعه بادرود با بیان اینکه ملت ایران، نظام اسلامی و دستاوردهای عظیم آن از جمله نعمت ولایت فقیه را آسان به دست نیاورده که بخواهد آن را راحت از دست بدهد، یادآور شد: ملت ایران با تمام وجود از انقلاب و نظام و نعمت‌ گران‌سنگ ولایت فقیه دفاع کرده و می‌کند و فریاد بر می‌آورد که، "ما همه سرباز تویم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای".

حجت الاسلام قاسمی با انتقاد از عده‌ای که مانع جشن و شادی در روز غدیر هستند، خاطرنشان کرد: همان‌هایی که تا دیروز می‌گفتند چرا تمام ظهور و بروز اسلام در عزاداری و غم و ‌گریه است، حالا می‌گویند چرا به اسم غدیر مناسک‌سازی می‌کنید و جشن و شادی راه می‌اندازید؟

امام جمعه بادرود ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مراسم جشن و سرور در روز عید غدیر، اظهار کرد: آنچه در جمعه گذشته و عید غدیر در ایران اسلامی رخ داد، یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی بود.

حجت الاسلام قاسمی، انقلاب اسلامی ایران را ثمره خون دل خوردن علما و فقها و مراجع عالیقدر شیعه در طول ۱۴۰۰ سال گذشته دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران از اعماق اقیانوس متلاطم تاریخ اسلام، گوهرهایی را برای بشریت نشان داد که در حفظ اخلاق نبوی و رفتار علوی می‌توان دید.

امام جمعه بادرود، تصریح کرد: از دست‌اندرکاران برگزاری جشن غدیر، هیئات مذهبی، خصوصا هیئت امنای مساجد شهرها و روستاها و شوراهای اسلامی و دهیاران شهرداری‌های بادرود و خالدآباد و موسسه کریم اهل بیت و سپاه و بسیج قدردانی می‌نمایم.

امام جمعه بادرود ضمن اشاره به آفات احتمالی در عزاداری‌ها، خاطرنشان کرد: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید از باندهای گوش خراش که موجب مردم آزاری می‌شود استفاده گردد، همچنین در مجلس عزاداری امام حسین(ع) باید از طبل و سنج و آلات موسیقی پرهیز شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha