شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: اجتماعات مردم در روز عید غدیر و در روز عفاف و حجاب نشانه پای‌بندی مردم به ارزش‌ها است و وظیفه مسئولان در برخورد با هنجارشکنان را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اجتماعات مردمی و راهپیمایی روز عید غدیر با بیان اینکه راهپیمایی عید سعید غدیر امسال باشکوه‌تر، پرجمعیت‌تر و گسترده‌تر از قبل در سراسر کشور برگزار شد، تصریح کرد: علاقه به امیرالمومنین (ع) و اهل‌بیت پیامبر (ص) ریشه در روح و جان ایرانیان دارد و این علاقه با فرهنگ ایرانی آمیخته شده است.

امام جمعه سلطانیه افزود: اجتماعات مردم در روز عید غدیر و در روز عفاف و حجاب نشانه پای‌بندی مردم به ارزش‌ها است و وظیفه مسئولان در برخورد با هنجارشکنان را مشخص کرد.

وی با تحلیل اهمیت سفر رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی و با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به قاره‌ها و کشورهای مختلف در قاره آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا نشانگر دیپلماسی متوازن و یکسان دولت سیزدهم است که متأسفانه در گذشته با سیاست یکجانبه‌گرایانه به غرب، فرصت‌های بیشتری از دست رفته، به طوری که بعد از ۱۱ سال رئیس‌جمهور به قاره آفریقا می‌رود، اظهار کرد: برخی قاره آفریقا را یک قاره فقیر و ندار می‌دانند، در حالی که ۳۰ درصد معادن جهان را دارد و در ذخایر طلا و الماس در رتبه نخست است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه این قاره در عرصه بهداشت و درمان و نیز توسعه کشاورزی نیازمند دیگر کشورها بوده و لذا چین، هند و ترکیه سال‌ها است که با این قاره همکاری همه جانبه دارند، افزود: آفریقا می‌تواند فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری، سودآوری و ارزآوری برای ایران داشته باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم و ماه عزای اهل‌بیت (ع) هستیم و باید فرصت محرم را غنیمت شمرده و در مجالس عزای امام حسین (ع) شرکت کرده و از منابر علما بهره ببریم، ادامه داد: علما، شعرا و مادحین تلاش کنند مطالب و اشعارشان آموزنده باشد و جوانان را به عمل به دین اسلام سوق دهد و حتی سینه‌زنی‌ها باید همراه با معرفت‌افزایی باشد.

امام جمعه سلطانیه با گرامی‌داشت ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی و با بیان اینکه شورای نگهبان سه وظیفه مهم نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست‌جمهوری و بررسی و تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی و تفسیر قانون اساسی را بر عهده دارد، یادآور شد: شورای نگهبان یکی از نهادهای حساس بوده و ضامن اسلامیت و جمهوریت انقلاب اسلامی است و نظارت این شورا در انتخابات مثل فیلتر مانع ورود ناخالصی‌ها به مراکز حساس کشور است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب همچنین با گرامی‌داشت روز خانواده و با بیان اینکه خانواده مقدس‌ترین بنا در نزد خداوند و محل آرامش روحی و روانی و محل گسترش توحید و ارزش‌ها است، افزود: قداست و حرمت خانواده نباید با طلاق، اعتیاد و آلودگی‌ها از بین برود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha