چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تبریز

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه گرانی‌ها با درآمدهای اقشار کم‌درآمد سازگار نیست و مهار تورم و رشد تولید یک ضرورت برای کشور است، اظهار کرد: مسئولان مخاطب امیدآفرینی هستند، چون امیدآفرینی زمانی معنی دارد که عملی امیدبخش در جامعه رخ داده باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد امام خمینی (ره) و با بیان اینکه کلیدواژه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته و امسال خصوصاً عید نوروز در حرم رضوی و در سالگرد امام راحل، ایمان و امید یعنی ایمان به مردم و امید به آینده بود و البته امیدآفرینی باید همراه با حرکت و عمل باشد، گفت: هدف اصلی دشمن، تضعیف روحیه ایمان و امید مردم است.

وی با بیان اینکه عمده چیزی که دشمن از طریق آن در صدد ناامید کردن مردم است، مشکلات اقتصادی است و قابل انکار هم نیست اما باید به همه ابعاد انقلاب و دستاوردهای آن از جمله پیشرفت‌های کشور در عرصه علم و فناوری، صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، بین‌المللی، اقتدار نظامی و توان دفاعی و ساخت موشک مثل موشک فتاح و امنیت همه جانبه که از حقایق امیدبخش در کشور هستند توجه کرد، افزود: قطعاً رفع مشکلات اقتصادی در کنار دیگر دستاوردها موجب ارتقای امید در جامعه می‌شود.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه گرانی‌ها با درآمدهای اقشار کم‌درآمد سازگار نیست و مهار تورم و رشد تولید یک ضرورت برای کشور است، اظهار کرد: مسئولان مخاطب امیدآفرینی هستند، چون امیدآفرینی زمانی معنی دارد که عملی امیدبخش در جامعه رخ داده باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه مهار تورم به معنای تورم منفی نیست؛ چرا که تورم منفی موجب مرگ اقتصاد و ضربه به تولید می‌شود؛ چرا که مشتریان منتظر می‌مانند تا قیمت‌ها کاهش یابد، تصریح کرد: تورم مثبت و تورم منفی هر دو برای اقتصاد ضربه می‌زند. به عبارت دیگر تورم تک‌رقمی، تورم سالم و مطلوب، تورم دو رقمی اقتصاد را از حالت سلامت خارج می‌کند.

وی ادامه داد: وضعیتی که فعلاً در ایران هم حاکم است و تورم سه رقمی، هشدار است و البته ما هیچ وقت در ایران به تورم سه رقمی نرسیده‌ایم و بالاترین نرخ تورم در ایران ۵۵ تا ۶۰ درصد بوده و شعار سال برای رسیدن به تورم سالم و مطلوب است.

امام جمعه سلطانیه به ۲۵ ذیقعده روز دَحوُالارض اشاره کرد و با بیان اینکه اگر دحوالارض به معنای گسترش زمین است، مظهر حیات واقعی امام زمان (عج) است و دحوالارض واقعی یعنی گسترش معنویت، عدالت و امنیت با قیام آن حضرت از کنار کعبه است، خاطرنشان کرد: جامعه مهدوی جامعه آرمانی از لحاظ مادیات و معنویات است.

وی روز ۲۳ ذیقعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) را یادآور شد و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند هرکس دوست دارد خدا را خندان و خوشحال ملاقات کند باید ولایت امام رضا (ع) را داشته باشد، گفت: رمز و راز شادی در قیامت، اعتقاد به ولایت ائمه معصومین و بهرمندی از ولایت حضرت امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی از مبارزان سیاسی انقلاب و از شاگردان و حامیان امام خمینی (ره) که تا لحظه آخر عمرش دست از مبارزه برنداشت و در نهایت در ۴۱ سالگی توسط رژیم پهلوی به شهادت رسید، به آمار شهدای روحانی اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس آمار، تعداد شهدای روحانی حدود ۴۰۰۰ نفر است، اظهار کرد: شهدای روحانی به لحاظ جمعیت حدود ۶ برابر دیگر اقشار جامعه بوده که نشانگر حضور روحانیت در صحنه‌های انقلاب و همراهی با مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha