یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جمیری

حوزه/ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان وکیل و وفادار مردم در مجلس برای رفع مسائل و مشکلات مردم با اولویت محرومین در جهت محرومیت زدایی به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری، با اشاره به نقش هدایت‌گر و کمک کننده رسانه‌ها، اظهار داشت: به عنوان وکیل و وفادار مردم در مجلس برای رفع مسائل و مشکلات مردم با اولویت محرومین در جهت محرومیت زدایی به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ته‌لنجی از مسائل مهم ساحل‌نشینان است، افزود: ساماندهی کالاهای همراه ملوان (ته‌لنجی) با دو فوریت از ناحیه دولت در مجلس مطرح شده که پس از ارجاع به کمیسیون امنیتی و اقتصادی، امید می‌رود قانونی در این رابطه به تصویب برسد.

جمیری در خصوص بیمه ملوانان و صیادان، گفت: در بودجه سال گذشته، رقمی ۵۰۰ میلیارد تومانی برای آن پیشنهاد و مصوب شد تا این شغل‌ها در ردیف مشاغل سخت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر با پیشینه تجاری که دارد استحقاقش بیش از چیزی است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، تصریح کرد: ٢ سال پیش عمق کانال ورودی بندر بوشهر تا ١٠/۵ متر افزایش پیدا کرد که با پیگیری‌های انجام شده عمق این کانال باید تا ۱۴ متر افزایش پیدا کند تا کشتی‌های ۵۰ هزار تنی بتوانند در آن پهلو بگیرند.

جمیری تحقق این حداقل‌ها را برای تکمیل زیرساخت‌های بندر آزاد مهم دانست و اضافه کرد: خط ریلی نیز یکی دیگر از نیازهای بندر آزاد است و منابع اعتباری آن از محل تهاتر نفت بوده، اما به دلیل موانعی که بر سر این تهاتر وجود داشت، موجب معطلی این کار شده است.

وی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، مبالغ حداقلی مصوب و از آن حداقل‌ها، حداقل نیز عملیاتی می‌شد.

جمیری اضافه کرد: اصرار ما در این دوره بر این بود که با رایزنی‌هایی که با شورای راهبردی و وزارت نفت انجام شده، بتوانیم از حداکثر این فرصت‌ها استفاده کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه این تلاش‌ها حدود هزار و ٣٧٧ میلیارد تومان از این محل سهم پتروشیمی، گاز و نفت، به طور جداگانه اعلام شد، خاطرنشان کرد: به علت همراهی نکردن نماینده جنوب، نتوانستیم آثار آن را در استان ببینیم و همچنان به روال سابق هزینه می‌شود.

جمیری در خصوص آخرین وضعیت لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس، اظهار کرد: افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها مطرح بوده که به تصویب رسیده و در صورت عملیاتی شدن یک نفر از ۴٠ نفر نماینده به بوشهر تعلق می‌گیرد و در این صورت بوشهر از گناوه و دیلم جدا و مستقل می‌شود.

وی با بیان اینکه جذب نیروی بومی در پتروشیمی، نفت و گاز در اولویت است، تأکید کرد: از هر زاویه‌ای که به این موضوع نگاه شود، جذب نیروی بومی هم برای مجتمع‌های نفتی، پتروشیمی، گازی و شرکت‌های تولیدی و هم برای مردم دارای منفعت خواهد بود، اما به دلیل برخی شرایط که در سال‌های گذشته بوده به این موضوع توجه نشد و ما هم در استان به تربیت نیروهای بومی در رشته‌های مورد نیاز میدان کار توجه نداشته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط درمانی در استان شرایط خوبی نیست، گفت: از اولویت پیگیری‌های ما توسعه زیرساخت‌های درمانی است و برای آن که ضعف‌ها جبران شود باید طرحی داشته باشیم تا در یک بازه زمانی چهار ساله به وضعیت قابل قبولی برسیم و در این راستا طی جلسه‌ای با معاون پارلمانی وزارتخانه، قرار است تجهیزاتی برای بیمارستان‌ها با مشارکت نفت و وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha