شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
photo_2023-07-15_12-38-37.jpg

حوزه / مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد با اشاره به اینکه بی‌حجابی‌ از عدم آگاهی از فلسفه عفاف و حجاب ناشی می‌شود، گفت: رعایت این فریضه الهی بایستی با عقل و منطق برای نسل امروزی بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حبیبه شاهنده مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد در نشست معرفتی مبلغان این واحد حوزوی که عصر امروز در پارک مغان پارس‌آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه اصلی‌ترین علت بی‌حجابی، عدم آگاهی و فهم نادرست از فلسفه عفاف و حجاب است، اظهار داشت: نقش حجاب و عفاف در سلامت و آرامش فردی، خانوادگی و اجتماعی را باید با بهترین بیان و ادبیات عقل و منطق برای جوانان تبیین کرد.

وی افزود: آیات الهی در زمینه لزوم حفظ حجاب و رعایت پوشش اسلامی بسیار شفاف بوده و طبق منطق قرآن، عدم رعایت حجاب و بی‌بندوباری و بدحجابی زنان نه تنها تمدن و نشانه رشد و ترقی نیست، بلکه نوعی واپس‌گرایی و جاهلیت مدرن است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس آباد، یکی از دستاوردها و آثار مهم حجاب را حاکمیت آرامش روحی و روانی در جامعه بیان کرد و گفت: رعایت حجاب اسلامی در اجتماع عامل حفظ کرامت انسانی و شأن زن مسلمان می‌باشد.

شاهنده، با بیان اینکه پیشه‌کردن عفاف و حجاب موجب استحکام بنیان خانواده و تأمین امنیت معنوی و روانی برای تربیت نسلی صالح می‌شود، تصریح کرد: عمل به این واجب الهی مهم‌ترین عامل برای بازدهی کار و افزایش بهینه‌سازی فعالیت‌های اجتماعی به‌ویژه در بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: از دست‌دادن هویت انسانی و ایجاد هویت مصرفی با بی‌حجابی و بدحجابی و تبدیل‌شدن زنان به کالا و تأمین سرمایه‌های مادی، از اهداف کشورهای غربی برای ترویج بی‌حجابی و فرهنگ بی‌بندوباری در طول دو قرن اخیر است.

فلسفه حجاب برای نسل امروز با منطق تبیین شود

فلسفه حجاب برای نسل امروز با منطق تبیین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha