دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین تعبیری که می‌توان از دانشگاه کرد، این است که مرکز پویایی، بالندگی و نقطه‌ ثقل پیشرفت یک کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه طرح حامیم در دانشگاه تبریز با بیان اینکه تمامی مسائل مرتبط با حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از قِبل دانشگاه تبلور پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌افزایی و هم‌راستایی باید به‌عنوان اهداف مهم طرح حامیم در نظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بزرگترین تعبیری که می‌توان از دانشگاه کرد این است که مرکز پویایی، بالندگی و نقطه‌ ثقل پیشرفت یک کشور محسوب می‌شود و اگر بنا باشد یک کشور در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشد، ناگزیر است دانشگاه‌های خود را به تراز مطلوب برساند در غیر این صورت محکوم به شکست خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه در وهله‌ اول مرکز تحقیق و پژوهش برای رسیدن به افق‌های علمی است که این مختص تمامی دانشجویان و اساتید است، اما بُعد دوم دانشگاه عبارت است از آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی دانشجویان که برگرفته از انقلاب اسلامی می‌باشد و این ویژگی مختص دانشجویان است.

خرّم با اشاره به رشادت‌های شهید مهدی باکری در دفاع مقدس، یادآور شد: شهید باکری که فارغ التحصیل همین دانشگاه بود طوری پیام امام خویش را دریافت کرد که سرشار از آرمان‌خواهی و ولایت پذیری بود و با رشادت‌های خود، دوست را متحیر و دشمن را متعجب کرده بود.

وی تأکید کرد: رشد علمی کشور با عزم جهادی اساتید، نخبگان و فرهیختگانی رقم می‌خورد که جریان علمی را صرفا به‌عنوان درس نگاه نکرده و نگاه‌شان به علم برای رسیدن به آرمان‌خواهی باشد، دانشگاه تراز انقلاب باید علاوه بر اینکه یاریگر مردم باشد، به دولت نیز کمک کند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کرده‌اند که دانشجویان نباید دچار انفعال و انحراف شوند، انفعال یعنی از دست دادن امید و انحراف نیز همان هجمه‌هایی است که دشمنان در حوادث پاییز سال گذشته وارد کردند، البته دشمنان نظام و اندیشکده‌های غربی اذعان کردند که در همراه کردن توده‌ مردم با اغتشاشگران و همچنین جلب حمایت دانشگاهیان از آن‌ها شکست خوردند و تنها چیزی که در جامعه جا انداختند، کشف حجاب است که در این مورد نیز اعتراف کردند که مطمئن نیستند ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: دشمن در جنگ شناختی و ادراکی به‌دنبال این بود که جوانان را نسبت به ارزش‌هایی که به‌خاطر آن‌ ارزش‌ها ۳۰۰ هزار شهید جان خود را فدا کرده‌اند بی‌تفاوت کند و لذا باید یکی دیگر از دستاوردهای طرح حامیم، بازکردن گره‌ها در بین جوانان و دانشجویان باشد.

خرّم اظهار کرد: امروز غربی‌ها به این دلیل با انقلاب اسلامی دشمنی داشته و با آن مبارزه می‌کنند که انقلاب اسلامی ماهیت آن‌ها را برای دنیا روشن کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha