شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: مردم ما از پلیس در راستای امنیت اخلاقی جامعه و مقابله با هنجارشکنان حمایت می کنند و از دستگاه قضا و انتظامی می خواهیم که در موضوع امنیت اخلاقی جامعه کوتاه نیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: تأمین امنیت در ابعاد مختلف نیاز یک جامعه سالم است اعم از امنیت مرزی، اقتصادی، مالی، جانی و اخلاقی؛ امنیت اخلاقی همچون امنیت اجتماعی و غذای برای جامعه یک ضرورت است، اگر امنیت غذایی در جامعه نباشد جامعه آلوده می شود.

امام جمعه برازجان افزود: برای حفظ امنیت غذایی نهاد و یا سازمانی نظارت دارد تا سلامت جامعه حفظ شود و این مهم در مورد امنیت اخلاقی نیز باید مدنظر قرار گیرد که مطالبه مردمی است.

وی گفت: هفته اول دهه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر و همه باید نسبت امر به معروف و نهی از منکر و امنیت اخلاقی احساس مسئولیت کنند و اگر همه به آن پایبند باشند جامعه از فساد و آلودگی دور می ماند و حریم ها حفظ می شود.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: با گروهها و باندهای تبهکاری که برای ویرانی و فساد جامعه ما توطئه و نقشه می کشند و دستورات عده‌ای را در خیابانها عملیاتی می کنند باید برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

وی بیان داشت: مردم ما از پلیس در راستای امنیت اخلاقی جامعه و مقابله با هنجارشکنان حمایت می کنند و از دستگاه قضا و انتظامی می خواهیم که در موضوع امنیت اخلاقی جامعه کوتاه نیایند، چرا که مسئله عفاف و حجاب پیش شرط اصلی امنیت اخلاقی و روانی جامعه است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره پنجم مرداد سالروز اولین نماز جمعه و نقش حیاتی نماز جمعه برای جامعه اسلامی، اظهار داشت: اسلام دینی اجتماعی است و به همین جهت آئین‌های مذهبی آن عمدتاً اجتماعی و جامعه‌ محورند، به همین جهت می‌بینیم در اعمال عبادی مسلمانان، اجتماع روزانه نماز جماعت در مساجد، اجتماع هفتگی نماز جمعه و اجتماع سالانه حجّ را تعریف کرده است، اما از خصوصیات نماز جمعه استمرار آن است.

وی عمل صالح را یکی از عوامل ماندگاری نهضت کربلا عنوان کرد و اظهار داشت: به نظر علامه طباطبایی عمل صالح عملی است که دو ویژگی مهم داشته باشد، قصد قربت در آن باشد، یعنی برای خدا باشد و اعتقادات انسان را تقویت کند. وقتی عمل صالح انجام می‌دهید، متوجه می شوید که عقیده‌ شما قوی‌تر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha