دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: این رفتارهای مذموم توسط غرب نشان از استیصال، ترس و وحشت نظام سلطه از گسترش روز افزون نورانیت اسلام و گرایش به توحید و خداپرستی و زوال فرهنگ و اندیشه‌های پوچ و ناتوان غربی در تبیین سعادت انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، اظهار داشت: غربی‌ها چون در مقابل منطق قرآن شکست خورده‌اند، به جای گفت‌وگوی منطقی و استدلال، اهانت می‌کنند و قرآن می‌سوزانند.

وی با اشاره به اینکه فرد اهانت کننده به این کتاب الهی در سوئد با موساد مرتبط است، گفت: هدف صهیونیست‌ها از آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی‌اعتقاد در نقاط مختلف جهان، انحراف افکار عمومی از شرایط درحال انفجار سرزمین‌های اشغالی است و هدف دیگرشان ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان الهی و تشدید آن است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: این رفتارهای مذموم نشان از استیصال، ترس و وحشت نظام سلطه از گسترش روز افزون نورانیت اسلام و گرایش به توحید و خداپرستی و زوال فرهنگ و اندیشه‌های پوچ و ناتوان غرب در تبیین سعادت انسان است.

وی در ادامه با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر را رها نکنید، در غیر این صورت بدترین شما بر شما حاکم می‌شوند و یکی از منکراتی که تأثیرات اجتماعی زیادی دارد و ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است، کمرنگ شدن حجاب و عفاف است، مسأله‌ای که به قدری مهم است که قسمتی از وصیت نامه شهدا را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام قاسم خانی اضافه کرد: از مهمترین مسائل، مطالعه تاریخ کربلا و درس‌های عبرت آن است و باید بدانیم که چه عواملی باعث شده بود که جناب حُر در نقطه مقابل با سیدالشهداء(ع) و در صف اشقیا قرار بگیرد، که اگر عنایت و دستگیری الهی نبود، سرنوشت شومی در انتظارش بود و یکی از مهمترین عواملی که چنین سرنوشتی را برای جناب حُر رقم زد، جدا انگاری دین از سیاست بود.

وی به خطرات پدیده هیئت‌های سکولار اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروزه هم با پدیده هیئت‌های سکولار و جدای از سیاست مواجهیم، در حالی که در دین، به هوشیاری امت نسبت به مسائل اجتماعی، کمک به هم نوعان، حساسیت نسبت به اوضاع جامعه سفارش شده و لذا بسیار واضح است که ماموریت‌هایی نظیر اجتناب از طاغوت، داشتن «حدید» به معنای سلاح مبارزه، جنگ و خصم ظالم بودن برای یاری مظلوم، کاملا مأموریت‌هایی سیاسی‌ هستند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: این‌که بعضی از منبری‌ها و مداح‌ها می‌گویند "ما سیاسی نیستیم"، سخن کاملا اشتباه و حتی مغالطه است، چون جمله «من سیاسی نیستم»، خودش یک عبارت سیاسی و نوعی سیاست‌ورزی است.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی از مساجد، بعد از نماز تکبیرهای انقلابی را نمی‌گویند، اگر نگوییم کسانی‌که تکبیر نمی‌گویند، همگی درباره تکبیر اشتباه فکر می‌کنند، باید بگوییم بسیار از آنان چنین هستند، فکر می‌کنند که تکبیر از اختراعات انقلاب و جمهوری اسلامی است و ربطی به نماز و مسجد ندارد، در حالیکه حقیقت این است که تکبیر بعد از نماز، مانند تسبیحات حضرت زهرا(س)، ارثیه دوم آن حضرت برای ماست، بنیان‌گذار تکبیر بعد از نماز، حضرت صدیقه طاهره(س) هستند و استمرار دهندگان این سیره نیز حضرات ائمه اطهار(ع) می‌باشند.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha