یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه در نظر آباد

حوزه/ امام جمعه نظرآباد گفت: حجاب و عفاف مایه تقویت خانواده و امنیت جامعه و ره‌آورد مهم آن سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، در اولین جمعه ماه محرم، نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان نظرآباد به امامت حجت الاسلام‌موسوی در مصلی امام خمینی (ره) با حضور مردم ولایی و عزاداران حسینی برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه نظرآباد در خطبه‌های این هفته با اشاره به نقشه دشمنان در جهت کمرنگ کردن نشان ارادت و عزاداری مردم ایران، اظهار داشت: دشمنان همه تلاش خود را کردند که نامی از امام حسین(ع) و دین نباشد، اما امروز نام امام حسین(ع) و کربلا زنده و مرقد مطهرش زیارتگاه عاشقان است و بزرگترین اجتماعات بشری در عاشورا و اربعین در این مکان تشکیل می‌شود.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) پیام‌ها و پیامدهایی دارد، حق پیروز است و باطل شکست خورده و دین خدا نور است و تلاش کافران و دشمنان و مبارزه با دین مثل فوت کردن در برابر خورشید می‌باشد.

حجت الاسلام موسوی، به یکی از درس‌های کربلا اشاره کرد و گفت: از کربلا می‌آموزیم انسان باید اهل تولی و تبری باشد، خط قرمز داشته باشد، مرز با دشمن داشته باشد و به ولایت الهی وفادار باشد، حتی اگر دو دستش قطع شود.

وی توصیه‌هایی نسبت به عزاداری در این ایام پرداخت و اظهار کرد: عزادار امام حسین(ع) می‌باید دشمن دین و بشریت را بشناسد و با تمام توان در برابر او بایستد، امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن اصلی دین و بشریت هستند.

وی تصریح کرد: در عزاداری‌ها عقل و احساسات، شور و شعور، منطق و فریاد در کنار هم قرار گیرد، حق الناس و حق الله رعایت شود عزاداری‌ها محور وحدت باشد و مجالس عزاداری موجب احیا امر دین شود.

امام جمعه نظرآباد یکی از اهداف پلید دشمنان اسلام را اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: هدف دشمنان از اهانت به قرآن، ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان توحیدی و انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است و مسلمانان در همه نقاط دنیا این عمل و این اقدام ضد آزادی بیان را محکوم می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نظرآباد، از اقدامات نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب قدردانی کرد و گفت: حجاب و عفاف مایه تقویت خانواده و امنیت جامعه است و ره‌آورد مهم آن سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی خواهد بود، از طرفی کشف حجاب منجر به بی‌بندوباری و تضعیف کانون خانواده می‌شود، بنابراین از اقدام نیروی انتظامی در تذکر و برخورد با هنجارشکنان تشکر می‌کنیم.

امام جمعه نظرآباد خواستار تجهیز و تسریع در توجه به مجموعه آتش‌نشانی این شهرستان شد و اظهار کرد: حادثه دلخراش فوت یک خانم نشان می‌دهد مسائل امنیتی باید به درستی رعایت و کمبود امکانات در آتش نشانی با پیگیری مسئولان شهرستانی و استانی مرتفع گردد و سرعت عمل سازمان آتش نشانی باید بیشتر شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha