یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ناصر رفیعی در حرم کریمه اهل بیت(ع)

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: قرآن پرفروش ترین و پرتیراژترین کتاب دنیا است. اگر می بینیم به قرآن جسارت می کنند چون مفید و تأثیرگذار است اگرنه کتابی که هیچ تأثیری بر مردم ندارد کسی کاری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی مراسم شیرخوارگان حسینی که امروز جمعه ۳۰ تیرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه ما در دنیا این افتخار را داریم که سفره بزرگ حسینی جلوی ما گسترده است، اظهار کرد: میهمان این سفره بچه های معصومی هستند که هیچ گناهی نکرده اند و پای این سفره رشد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در عاشورا شخصیت دادن به بچه ها را به ما آموختند، گفت: امام حسین علیه السلام بعد از خداحافظی با اهل بیت خود، مستقلا با حضرت علی اصغر هم خداحافظی کردند و جلوی خیمه آمدند و فرمودند فرزند ۶ ماهه من را بیاورید تا با او خداحافظی کنم و این یعنی شخصیت دادن به بچه که اگرچه الان نمی فهمد ولی اگر برای او این موضوع را تعریف کنند برایش در آینده اهمیت خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در گودی قتلگاه بعد از همه مصیبت ها روی مصیبت حضرت علی اصغر تأکید کردند، گفت: عطش، مصیبت مهمی در کربلا بود ولی تنها جایی که امام حسین علیه السلام حاضر شدند به دشمن رو بندازند و طلب آب کنند در مورد حضرت علی اصغر علیه السلام بود.

وی با اشاره به چهارمین نکته شخصیت دادن امام حسین علیه السلام به حضرت علی اصغر علیه السلام گفت: تنها بدنی که امام حسین علیه السلام خودشان او را به خاک سپردند حضرت علی اصغر علیه السلام بودند و در نقل دارد که امام حسین بر پیکر این آقا زاده نماز خوانده و ایشان را دفن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه روضه حضرت علی اصغر علیه السلام برای رفع گرفتاری‌ها تأکید شده است، افزود: این بچه نه رجز خواند، نه شمشیر به دست گرفت، نه کسی از دشمن را از بین برد و نه حتی خودش به میدان آمد ولی دشمن خونش را ریخت بنابراین این خون خون مظلوم است و این که در روایت داریم اگر سه مرتبه خدا را به خون مظلوم قسم دهیم اثر دارد و علی اصغر مظلوم بودند.

وی با بیان اینکه امروز قرآن مظلوم است و افرادی که به قرآن جسارت می کنند به وحی خدا و به کتاب هدایت ظلم می کنند، افزود: آن فرد نادان و معاندی که قرآن آتش می زند مظلومیت قرآن را نشان می دهد و مطمئن باشید که خدا حامی مظلوم است و این ظلم ها بی پاسخ نخواهد ماند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جسارت کنندگان به قرآن به دنبال تحریک مسلمانان هستند، گفت: دشمنان بدانند که ما برای این قرآن هزینه ها داده ایم، اماممان زیر سم اسب‌ها رفته است و این جسارت ها از جایگاه قرآن در میان ما مسلمان ها نمی‌کاهد.

وی با بیان اینکه قرآن پرفروش ترین و پرتیراژترین کتاب دنیا است، گفت: اگر می بینیم به قرآن جسارت می کنند چون مفید و تأثیرگذار است اگرنه کتابی که هیچ تأثیری بر مردم ندارد کسی کاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه رسول خدا(ص) فرمودند هر کسی ۵ چیز داشته باشد انسان خوشبختی است و پیش خدا عذری ندارد، گفت: اول همسر صالح و مؤمن، دوم اولاد نیک، سوم شغل در شهر خودش، چهارم خوش اخلاقی و پنجم محبت اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه یکی از بحران های امروز کشور ما بحران جمعیت است و در دهه های آینده پیری جمعیت به شدت کشور را تهدید می کند، افزود: یکی از اولویت های کشور فرزندآوری است؛ امروز برای حفظ اقتدار کشور و نسل مسلمانان از موضوع فرزندآوری نباید غافل شد و خانواده‌ها نباید به یک یا دو فرزند اکتفا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مقام معظم رهبری رسما برای سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر که از سال ۷۰ به بعد در کشور اجرا شد از مردم عذر خواهی کردند، گفت: ایشان فرمودند شبی نیست که این مسأله ذهن من را به خود مشغول نکند بنابراین مادران نگویند سخت است زیرا خدا برای این سختی اجر و ثواب می دهد و نگویند از کجا بیاورم زیرا خدا روزی بچه را می دهد.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که اگر در زندگی گیر کردید بچه های خود را نزد خدا واسطه کنید و خدا را به حق طفل خود قسم دهید، گفت: بچه ها معصوم هستند و گناهی نکرده اند بنابراین ما نزد خدا مسئولیم اگر این فطرت‌های پاک را بد تربیت کنیم و این بچه های معصوم را با تربیت غلط دچار آسیب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که باید نسبت به تربیت بچه ها مراقبت کنیم نه سخت گیری و خشونت، گفت: باید با دعا، ثنا و اخلاق بچه ها را برای آینده کشور تربیت کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha