یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
توکلی

حوزه / بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: فیلم و سریال عاشورایی زمانی در یادها باقی خواهد ماند که با تکیه بر باورهای قلبی سازنده‌اش تولید شود.

هوشنگ توکلی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون ویژگی کارهای عاشورایی بیان کرد: مهمترین خصیصه که برای اثر عاشورایی در سینما و تلویزیون می‌توان نام ببرم؛ شاعرانگی نهفته در اثر است. منظور از شاعرانگی نیز تنها به وجوه احساسی خلاصه نمی‌شود بلکه در آن تعقل هم وجود دارد. این ویژگی اگر در کاری وجود داشته باشد آن اثر ماندگار خواهد شد.

بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: در چهار دهه گذشته مطمئنا آثاری وجود داشته‌اند که در آن شاعرانگی پیرامون عاشورا را به خوبی می‌توان مشاهده کرد اما شاید یکی از بارزترین آنها «روز واقعه» باشد. این اثر فاخر تنها در یک بخش قوی نبود بلکه مجموعه‌ای که پشت کار قرار داشت باعث شد این اثر ماندگار خلق شود.

وی درباره تجربیات خود در عرصه کارهای عاشورایی نیز بیان کرد: من چند فیلم و سریال با محوریت عاشورا در کارم دارم. در این تولیدات تلاش کردم هر آنچه دارم بر باور و اعتقادم بیان شود زیرا در اثری که مدعی بیان عاشوراست حتماً باید باور و اعتقاد وجود داشته باشد والا صرفا با تکیه بر حرفه‌ای بودن نمی‌توان یک اثر فاخر عاشورایی را جلوی دوربین برد. موضوعی دیگری که در کیفیت این دست تولیدات مهم است متن خوب است که معتقدم باید در این حوزه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

توکلی در پایان با بیان اینکه برای ساخت فیلم و سریال عاشورایی تنها یک روش وجود ندارد ، گفت: نباید تصور کنیم فیلم و سریال عاشورایی تنها با یک قالب خاص قابل تصویرسازی است. فیلم و سریال عاشواریی هم می‌تواند روایت‌گر داستان روز باشد یا اینکه قادر است در قالب کار تاریخی به موضوع بپردازد اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد کیفیت و باور در ساخت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha