یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی را اقامه نماز جمعه در سطح کشور دانست و گفت: نماز جمعه در حدود  ۹۰۰ شهر اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، فلسفه قیام حضرت امام حسین علیه السلام را تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین علیه السلام به محمد حنفیه فرمود: من برای رسیدن به مقام و مال دنیا فساد و ستم در جامعه اسلامی قیام نکرده ام من فقط برای اینکه جامعه اسلامی را اصلاح کنم قیام کرده ام. اراده دارم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم علی ابن ابی طالب علیه السلام رفتار کنم.

امام جمعه برازجان ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی را اقامه نماز جمعه در سطح کشور دانست و گفت: نماز جمعه در حدود ۹۰۰ شهر اقامه می شود و در عین حال که این مراسم عبادی سیاسی و فرهنگی، هزینه ای برای نظام اسلامی و دولت ندارد و بودجه ای برای آن تعریف نشده لیکن ده ها برابر مراکز فرهنگی و تبلیغی که بودجه های میلیاردی دارند موثرتر است.

وی بیان کرد: دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، اهداف حضرت امام خمینی رحمة الله علیه از تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، بیانات راهگشای مقام معظم رهبری، حمایت از عملکردهای تاثیرگذار مدیران و مسؤولان دلسوز، بیان خواسته های به حق مردم و پیگیری حل مشکلات شهروندان عزیز در تریبون نماز جمعه، تبیین مواضع و توصیه ها و هشدارهای ولی امر مسلمین، انتقادات سازنده از مدیران بخش های مختلف، اعلان مواضع نمازگزاران در مورد حوادث مهم، تحلیل و تبیین مناسبت های مهم سیاسی اجتماعی، فرهنگی همچنین انعکاس فعالیت ها و عملکرد نهادها و ادارات شهرستان برخی از موارد مهمی است که در خطبه های نماز جمعه به آنها پرداخته می شود.

حجت الاسلام مصلح ضمن تاکید به حضور فعال مدیران و شهروندان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) بیان داشت: بدانید که خداوند متعال نماز جمعه را بر شما واجب ساخته است. پس آنان که در زندگی و پس از مرگ من، از روی سبک شمردن و یا انکار، آن را ترک کنند، با وجود این که پیشوای عادلی دارند، خداوند وحدتشان نبخشد و در کارشان برکت ندهد، آگاه باشید نه زکات، نه نماز، نه حج و نه روزه آنان پذیرفته است. بدانید که زندگی آنان برکتی نخواهد داشت، مگر توبه کنند.

امام جمعه برازجان در پایان با گرامیداشت یاد شهدای محراب گفت: شهدای محراب و علمایی که در سنگر نماز جمعه خدمت کردند همواره نامشان بر تارک حکومت اسلامی ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha