یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجمع عمومی جامعه مدرسین

حوزه/ دولت‌های اروپایی سوئد و دانمارک باید قاطعانه این هتاکی‌ها را محکوم کنند و ضمن عذرخواهی از مسلمانان جهان، این خشونت و ستیز علیه، قرآن، دین، معنویت انسان و آزادی را پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی اهانت‌های پیاپی به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور دانمارک و سوئد، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم
(إِنَّ هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانَ یَهۡدِی لِلَّتِی هِیَ أَقۡوَمُ وَیُبَشِّرُ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ ٱلَّذِینَ یَعۡمَلُونَ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ أَنَّ لَهُمۡ أَجۡرࣰا کَبِیرࣰا)
[سوره اﻹسراء ۹]

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب: «جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است»

اهانت ضد انسانی و ضد حقوق مللی چند باره به قرآن کریم در کشورهای مدعی احترام به ارزشهای انسانی، آن هم با مجوز مراجع قانونی سوئد و دانمارک برای آتش زدن قرآن کریم، عمق حماقت، رذالت و دنائت عاملان و حامیان این هتاکی و نیز عمق کینه جاهلیت هوشمند مدرن نسبت به اسلام و ادیان توحیدی و نقش هدایت‌گری بی همتای قرآن را آشکارتر ساخت.

ترویج بدترین حرمت شکنی و ارتکاب اعمال ضد اخلاقی و ضد انسانی، تحت عناوین اخلاقی و آزادی بیان و عمل، یکی دیگر از موارد جلوه خوی غیر انسانی استکبار جهانی و حاکمان سلطه‌گر غربی است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر خود لازم می‌داند تا:اولاً: از مواضع حکیمانه و قاطع رهبر فرزانه انقلاب با همه وجود حمایت کرده و از مواضع هوشمندانه امت اسلامی به ویژه مردم دین مدار ایران اسلامی در اعلام انزجار از این قبیل جنایات، قدرشناسی نماید. ثانیاً: اقدام حساب شده و منطقی دولت و ملت عراق را به عنوان یک اقدام نمونه، پاس بدارد. ثالثاً: از تدابیر و اقدام فعال و به هنگام مسئولین وزارت خارجه و نهادها و مراکز فرهنگی کشور قدر دانی نماید. رابعاً: خواهان اشد مجازات برای هتاکان شده، و تداوم این هتاکی را اعلام جنگ علنی دولتهای حامی با اسلام بداند. بنابر این، دولت‌های سوئد و دانمارک نیز باید از عموم مسلمانان و آزادی خواهان جهان، عذرخواهی و در مجازات عاملان، ایفای نقش و اقدام جبران کننده نمایند.

در پایان، ضمن محکومیت قاطع این جنایت، از مسئولین و همه دلسوزان به ویژه گروه‌های مردم نهاد و آزادی خواهان واقعی دنیا، انتظار می‌رود تا با جدیت تمام، پیگیر جرم انگاری اینگونه اقدامات شنیع اشخاص و دولتهای اسلام ستیز و اسلام هراس باشند و همچنین، آزادی‌خواهان جهان را نسبت به عمق چنین فاجعه‌هایی روشن و متحد نموده و دولت های هتاک را مجبور به جبران نمایند.

طراحان این اهانت بدانند که یزیدیان، در غربت کربلا حلقوم فرزند پیامبر خدا را بریدند؛ اما امروز صدای بلند او از حلقوم پیروان مؤمن و بصیرش، در پرتو تمسک به قرآن، بر سر ظالمین دنیا فرود می‌آید.
۱ مرداد ۱۴۰۲

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha